Nowy użytkownik    Logowanie 
» Wymiana pompy wodnej w silniku FIRE
autor: EGON Zobacz profil Kontakt  Modyfikacja artykułu: 2006-05-30 12:03:37, odsłon: 46618


Wymianę można przeprowadzić samemu. Nie jest to bardzo skomplikowane, należy postępować zgodnie ze wskazówkami:
Najpierw gasimy silnik i czekamy aż ostygnie (konieczne aby się nie poparzyć przy spuszczaniu cieczy), następnie dokręcamy dolny wąż od chłodnicy i spuszczamy płyn (wodę) z układu chłodzenia.

Kliknij żeby powiększyć
Dolny wąż wodny ;)
Kliknij żeby powiększyć
Odkręcamy pompę
Kliknij żeby powiększyć
Po zdjęciu osłony ujrzymy taki widok


Następnie trzeba wrzucić luz i zaciągnąć hamulec ręczny oraz ustawić rozrząd na znakach fabrycznych, ponieważ będziemy zdejmować pasek. Zdejmujemy osłone paska polecam też samemu zaznaczyć sobie w jakim ustawieniu jest koło wałka rozrządu i koło wału korbowego. Po ustawieniu rozrządu odkręcamy koło pasowe- należy ja odkręcić (3 x klucz 10 mm).

Sprawdzamy jeszcze raz czy nie przestawił nam się rozrząd (w razie przestawienia ustawić), jeżeli wszystko jest w porządku luzujemy napinacz kluczem 13mm i pasek zsuwamy z koła wałka rozrządu. Po zdjęciu paska z jednego koła mozemy już odkręcić pompę wodną kluczem 10mm - 4 śruby.

Teraz należy założyć drugą pompę
Kliknij żeby powiększyć
A to pompa po wyjęciu
UWAGA !!! Są dwa rodzaje pomp - należy najpierw sprawdzić czy druga pompa pasuje czy jest identyczna i czy po zamontowaniu się obraca, jeśli pompa po zamontowaniu się obraca możemy zakładać pasek jeśli natomiast czyć obcieranie lub blokowanie należy odkręcić ją bo grozi to zerwaniem paska rozrzadu

Ja zakładałem używaną pompe i po skręceniu sie blokowała wirnik poprostu był bardziej wysunięty (pompa wchodzi za daleko i obciera o blok silnika) wtedy polecam taki patent należy ją wyjąć, posmarować silkonem około 3mm grubość (samochodowym do +350 stopni czerwony) w miejscach łączenia i odczekać 1 godzinę w temperaturze ~20 stopni by stwardniał, ponieważ musi zrobić się szczelny Można tez zrobić uszczelkę min. 2mm, następnie przykręcamy ją znów na silikonie i sprawdzamy czy obciera. PRZYKRĘCAĆ Z UMIAREM A NIE NA SIŁĘ. Jeśli nie obciera, to zakładamy pasek rozrządu,i sprawdzamy czy się zgadzają znaki i naciągamy napinacz tak, by pasek miedzy pompą a kołem rozrządu nie skręcał więcej niż o kąt 90 stopni.
Po naciągnięciu paska odpalamy silnik na chwilę i sprawdzamy czy jego praca jest normalna (jeśli silnik nie chce zapalić albo dziwnie pracuje należy sprawdzić jeszcze raz ustawienie paska rozrządu). Jeśli wszystko jest dobrze zakładamy obudowę paska rozrządu i podłączamy wąż do chłodnicy, czekamy około 2 godzin by silikon dobrze wysechł i wlewamy płyn do układu chłodzenia. Odpalamy silnik na luzie z odkręconym korkiem od chłodnicy i włączonym ogrzewaniem czekamy aż silnik się nagrzeje by termostat się otworzył i odpowietrzył układ chłodzenia (sprawdzamy w międzyczasie czy płyn nie wycieka gdzieś w okolicach pompy wodnej). Jak silnik sie nagrzeje i z chłodnicy przestaną się wydobywać pęcherzyki powietrza to gasimy, uzupełniamy poziom płynu i zakręcamy korek.


Autor: Darek1987Torun  Zobacz profil  Kontakt Data: 2005-08-08 18:32:34
Przy wymianie pompy wodnej ależy zwrucić uwage na koło pasowe od paska rozrządy ponieważ pompy wodne od PUNTO 1.2 8v są takie same tylko sie różnią kołem pasowym te od punto mają mniejesze zęby na kole pasowym. Na to należy zwrucić uwage.

Redakcja www.fiatuno.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.
  Na skróty - mapa serwisuKlubowiczów: 3309 
Wszystkie prawa zastrzeżone (c) 2004-2012 Uno Klub Polska.
Zabrania się kopiowania materiałów z tej strony bez pisemnej zgody Redakcji fiatuno.pl.
Design i wykonanie - Messer