Witam Was serdzecznie i zapraszam do wspólnej wymiany łożyska w kolumnie. Skłoniła mnie do tego hałasująca sprężyna, która podczas skręcania wydawała takie rytmiczne brzdęknięcia. Wybaczcie mi że nie pokazałem dokładnie ja wyjąć kolumnę ale jest to już pokazane w manualu Wojtec-a o wymianie amortyzatora. Także zabierając się do pracy musimy najpierw podnieść samochodzik na lewarku odkręcić koło, a nastepnie odkręcamy kluczem 17 i 15 dwie śruby mocujące dolną część amortyzatora następnie kluczem 13 odkręcamy górne mocowanie.
 | Odkręcamy na dole.... |
|
 | ..... i na górze :) |
|
Następnie wkładamy w imadełko kolumnę aby odkręciś śrubę mocującą amortyzator z łożyskiem
 | Mocujemy w imadełku :) |
|
 | I odkręcamy śrubeczkę :) |
|
Następnie wkładamy w imadło sprężynę i skręcamy ile trzeba tak abyśmy mogli swobodnie odkręcić śrubę mocującą amorek do łożyska.. używamy tu klucza 19 i 7. Następnie musimy wyczyścić rudę która wdarła nam się w obudowę łożyska :((
 | Młoteczkiem usuwamy nadmiar rudy |
|
 | Następnie szlifierka w ruch :) |
|
Następnie malujemy całość farbą antykorozyjną pamiętając przytym aby nie pomalować powierzchni po której porusza się łożysko :)
 | A potem konserwujemy corodianem :) |
|
 | Malujemy dokładnie :) |
|
 | Oto cały winowajca :( |
|
 | A to nófeczka :) Orginalne nie zawsze znaczy drogie :) |
|
Kolejnym etapem jest dokładne nasmarowanie łożyska i złożenie wszystkiego w kolejności odwrotnej oczywiście :)
 | Reszta części gotowa do montażu :) |
|
 | Smaru nie żałujemy!!! |
|
A tak to wygląda z każdej strony po złożeniu :)))
 | Z tej.... |
|
 | ...i z tej..... |
|
 | ... i z tej jeszcze :) |
|
Resztę juz musimy złożyć do kupy w odwrotnej kolejności dokładnie dokręcając wszystkie śruby.... ja zamiast specjalnego klucza do sprężyn użyłem poprostu imadła :)
 | tak zamiast specjalnego klucza :P |
|
Kolumnę wkładamy do samochodu w kolejności odwrotnej do wyjęcia pamiętając o dokładnym dokręceniu wszystkich śrubek... iiiiii możemy się cieszyć cichą i swobodną pracą naszego układu kierowniczego !! :DD
Mam nadzieję, że ten skromny manualik chociaż niektorym z was pomoże w wymianie tego łożyska. Czas pracy to około 2 godziny a z usuwaniem rudy wydłuża się do 4 ponieważ trzeba poczekać na wyschnięcie farby :( Jednak warto poświęcic na to trochę czasu. Pozdrawiam i zapraszam do wymiany waszych łożysk :))
|