Witam Was serdzecznie i zapraszam do wspólnej wymiany łożyska w kolumnie. Skłoniła mnie do tego hałasująca sprężyna, która podczas skręcania wydawała takie rytmiczne brzdęknięcia. Wybaczcie mi że nie pokazałem dokładnie ja wyjąć kolumnę ale jest to już pokazane w manualu Wojtec-a o wymianie amortyzatora. Także zabierając się do pracy musimy najpierw podnieść samochodzik na lewarku odkręcić koło, a nastepnie odkręcamy kluczem 17 i 15 dwie śruby mocujące dolną część amortyzatora następnie kluczem 13 odkręcamy górne mocowanie.
![Kliknij żeby powiększyć](/magazyn/obraz/th-maxpaynemm-PA020032.JPG) | Odkręcamy na dole.... |
|
![Kliknij żeby powiększyć](/magazyn/obraz/th-maxpaynemm-PA020033.JPG) | ..... i na górze :) |
|
Następnie wkładamy w imadełko kolumnę aby odkręciś śrubę mocującą amortyzator z łożyskiem
![Kliknij żeby powiększyć](/magazyn/obraz/th-maxpaynemm-PA020048.JPG) | Mocujemy w imadełku :) |
|
![Kliknij żeby powiększyć](/magazyn/obraz/th-maxpaynemm-PA020047.JPG) | I odkręcamy śrubeczkę :) |
|
Następnie wkładamy w imadło sprężynę i skręcamy ile trzeba tak abyśmy mogli swobodnie odkręcić śrubę mocującą amorek do łożyska.. używamy tu klucza 19 i 7. Następnie musimy wyczyścić rudę która wdarła nam się w obudowę łożyska :((
![Kliknij żeby powiększyć](/magazyn/obraz/th-maxpaynemm-PA020039.JPG) | Młoteczkiem usuwamy nadmiar rudy |
|
![Kliknij żeby powiększyć](/magazyn/obraz/th-maxpaynemm-PA020038.JPG) | Następnie szlifierka w ruch :) |
|
Następnie malujemy całość farbą antykorozyjną pamiętając przytym aby nie pomalować powierzchni po której porusza się łożysko :)
![Kliknij żeby powiększyć](/magazyn/obraz/th-maxpaynemm-PA020036.JPG) | A potem konserwujemy corodianem :) |
|
![Kliknij żeby powiększyć](/magazyn/obraz/th-maxpaynemm-PA020040.JPG) | Malujemy dokładnie :) |
|
![Kliknij żeby powiększyć](/magazyn/obraz/th-maxpaynemm-PA020030.JPG) | Oto cały winowajca :( |
|
![Kliknij żeby powiększyć](/magazyn/obraz/th-maxpaynemm-PA020035.JPG) | A to nófeczka :) Orginalne nie zawsze znaczy drogie :) |
|
Kolejnym etapem jest dokładne nasmarowanie łożyska i złożenie wszystkiego w kolejności odwrotnej oczywiście :)
![Kliknij żeby powiększyć](/magazyn/obraz/th-maxpaynemm-PA020031.JPG) | Reszta części gotowa do montażu :) |
|
![Kliknij żeby powiększyć](/magazyn/obraz/th-maxpaynemm-PA020041.JPG) | Smaru nie żałujemy!!! |
|
A tak to wygląda z każdej strony po złożeniu :)))
![Kliknij żeby powiększyć](/magazyn/obraz/th-maxpaynemm-PA020042.JPG) | Z tej.... |
|
![Kliknij żeby powiększyć](/magazyn/obraz/th-maxpaynemm-PA020043.JPG) | ...i z tej..... |
|
![Kliknij żeby powiększyć](/magazyn/obraz/th-maxpaynemm-PA020044.JPG) | ... i z tej jeszcze :) |
|
Resztę juz musimy złożyć do kupy w odwrotnej kolejności dokładnie dokręcając wszystkie śruby.... ja zamiast specjalnego klucza do sprężyn użyłem poprostu imadła :)
![Kliknij żeby powiększyć](/magazyn/obraz/th-maxpaynemm-PA020045.JPG) | tak zamiast specjalnego klucza :P |
|
Kolumnę wkładamy do samochodu w kolejności odwrotnej do wyjęcia pamiętając o dokładnym dokręceniu wszystkich śrubek... iiiiii możemy się cieszyć cichą i swobodną pracą naszego układu kierowniczego !! :DD
Mam nadzieję, że ten skromny manualik chociaż niektorym z was pomoże w wymianie tego łożyska. Czas pracy to około 2 godziny a z usuwaniem rudy wydłuża się do 4 ponieważ trzeba poczekać na wyschnięcie farby :( Jednak warto poświęcic na to trochę czasu. Pozdrawiam i zapraszam do wymiany waszych łożysk :))
|