|
|
» Budowa konsol do zabudowy przednich foteli innych niż seria - ja użyłem Recaro
autor:
unomarco
Modyfikacja artykułu: 2006-01-20 18:21:50, odsłon: 21707
Jeżdżę dużo. Uno jest z września 2002 roku, przejechane 146kkm , czasem w ramach walki ze stressem wypoczywam w Górach Sowich pokonując szybkie odcinki na tyle ile może to robić Uno 3D z motorkiem 899 ccm i amorkami Monroe Reflex. Brak było odrobiny komfortu..., dobrze jest mieć wygodną pozycję za kierownicą... pomogły w tym fotele Recaro.
| Fotel Recaro |
|
Nie podaję wymiarów i szczegółów połaczeń - nie przeprowadzałem testów zderzeniowych, przeróbka na własne ryzyko lecz z wyobraźnią.Wszystkie połączenia są wykonane na tzw. zacięcia. Nie ma elementów łączonych, tylko do czoła. Chodziło mi o maksymalnie długie i mocne spawy. Szukam jeszcze klamr do pasów montowanych na pałąkach do nadwozia. W tej chwili są oryginalne przy fotelach. Materiały potrzebne do zabudowy foteli z oryginalnymi szynami: 1.Rurka czarna fi 22 mm 2.Profil stalowy o przekroju prostokątnym zewn. wym. 30x18mm, ścianka 2,25 mm 3.Profil stalowy o przekroju prostokątnym zewn. wym. 18x18mm, ścianka 2,25 mm 4.Płaskownik stalowy szer. 45-50mm, grub. 6mm 5.Śruby imbusowe o twardości co najmniej 8.8 6.Nakrętki i podkładki 7.Fotele Recaro lub inne z oryginalnymi szynami 8.Do spawania użyłem elektrod ER 146 średnica 2,5mm
Z rurki fi 22mm wyginamy na gorąco przednią poprzeczkę zgodną z wymiarami i kątami oryginalnego fotela fiata uno.
| Poprzeczka przed docięciem |
|
Wspawana w uprzednio przewiercony profil 30x18, spawanie w górnej i dolnej części profilu. | Pospawane |
| Docinamy boki konsoli i spawamy na tzw zakładkę, czyli nie tylko do czoła.
| Boki konsoli |
| Następnie zamykamy konsolę profilem 18x18
| Zamknięta konsola i przygotowane podstawy szyn foteli |
| Spawamy podstawy szyn. | wspawane podstawy szyn z powierconymi otworami |
| Wzmacniamy miejsca, gdzie są wywiercone otwory płaskownikami. | przygotowany płaskownik z wywierconym i nagwintowanym otworem |
| | Robimy przymiarkę ... |
| | płaskownik przygotowany do wstępnego spawania. |
|
| płaskowniki wspawane w dolną część konsoli |
| Przygotowujemy uchwyty do osadzenia konsoli w szynach nadwozia. | przygotowane uchwyty boczne |
| | spawamy uchwyty boczne konsoli |
| | uchwyty zabudowane |
| W uchwyt wkładamy kawałek metalu, nazwałem go "stopka". Moja ma 40mm długości, wypełnia uchwyt w miejscu wiercenia otworu na śrubę mocującą do nadwozia. | Stopka przygotowana do wspawania |
| | Stopka wypełnia uchwyt |
|
Konsola jest gotowa do przymiarki w nadwoziu. Wcześniej musimy przygotować płaskowniki do osadzenia we wnętrzu szyn fiata. | Pomalowana konsola |
|
| Półfabrykat, - brakuje jeszcze węższego płaskownika wspawanego na środku wówczas otwory gwintowane do śrub mocujących konsolę w nadwoziu będą miały głębokość około 10mm |
| Na kolejnym zdjęciu widać otwory w uchwytach konsoli oraz nakrętki dodatkowo zabezpieczające śruby mocujące szyny recaro - jedna z szyn ma otwory przelotowe - druga gwintowane. | widok na nakrętkę zabezpieczającą oraz otwór w uchwycie |
|
| konsola przykręcona do fotela przed montażem w nadwoziu |
| Fotele Recaro w nadwoziu Fiat Uno. | widok na konsolę w nadwoziu |
|
| zabudowane fotele na konsolach |
| Jest teraz naprawdę wygodnie - kręgosłup nie "wpada w czeluść fotela". Nierówności na drodze są mniej odczuwalne. Myślę, że konstrukcja z duraluminium byłaby dużo lepsza, stalowe konsole są nieco ciężkie, ale to już temat na inny artykuł, no i potrzebny jest znacznie lepszy sprzęt. Mnie wystarczyła spawarka transformatorowa, szlifierka kątowa, wiertarka z wiertłami i frezem stożkowym. Życzę powodzenia naśladowcom i dokładnego wykonania konsol... i z wyobraźnią. Poczytajcie także, co zasugerował kolega Lui - dzięki ! załącznik "J" FIA. Pozdrawiam. unomarco
|
|
|
|