|
 |
» wymiana uszczelki pod głowiczką, wymiana rozrządu w 1,4
autor:
David111
Modyfikacja artykułu: 2007-02-11 13:47:43, odsłon: 52325
Z racji dużego zaolejenia silnika zostałem zmuszony do wymiany uszczelki pod głowiczką. Uszczelka ta znajduję się nad głowicą a pod elementem, w którym są umieszczone szklanki zaworów. Aby prawidłowo zdjąć pasek rozrządu należy podnieść samochód z lewej strony i wrzucić powiedzmy 4 bieg. Z obudowy rozrządu należy wysunąć płytkę
 | płytka |
|
pokręcić kołem samochodu tak, żeby znacznik na kole od wałka rozrządu
 | znacznik na kole |
|
ustawił się na znacznik na wysuniętej płytce z obudowy
 | znacznik u góry |
|
następnie zerknijmy na dół i sprawdźmy czy duże koło, na którym jest znacznik pokrywa się ze znacznikiem na obudowie rozrządu z cyferką 0.
 | znaczniki na dole |
|
Następnie należy zdjąć kopułkę i zobaczyć czy palec wskazuje 4 cylinder. Jeżeli tak to ostatni znacznik został nam do sprawdzenia. znacznik znajdujący się na skrzyni biegów
 | skrzynia biegów |
|
zdjęcie jest trochę krzywo zrobione ale wcięcie na kole musi się pokrywać z zerem. Jeżeli już mamy wszystko ustawione to znaczy, że możemy spokojnie poluzować napinacz i zdjąć pasek. Ja poszedłem kawałek dalej i odkręciłem głowiczke
 | głowiczka |
|
 | i bez głowiczki :-) |
|
Zdejmując ja należy zwrócić uwagę na to żeby nam szklanki nie powypadały. Pamiętajmy, że każda musi być dokładnie w tym miejscu, w którym była nie wolno zamienić ich miejscami. Teraz wystarczy już tylko położyć nową uszczelkę i jest cacy :-) Poniższy rysunek przedstawia kolejność dokręcania śrub głowiczki.
 | dokręcanie |
|
Śruby należy dokręcać kluczem dynamometrycznym z siłą 30 następnie po dokręceniu danym momentem należy wykonać obrót o 90 stopni na każdą śrubę. Przed założeniem nowego paska proszę sprawdzić jeszcze raz czy na pewno wszystkie znaki się zgadzają, jeżeli tak to pozostało nam już tylko naciągniecie paska. Wykonałem to za pomocą płaskiego klucza, odpychając napinacz i przykręcając go. jeżeli pasek można obrócić o 90 stopni to jest ok jeżeli więcej to należy poprawić napinacz.
|
Autor:
Morlinek
| Data: 2012-03-28 18:25:47 |
Małe sprostowanie :) wydaje mi sie ze tzw palec w aparacie zapłonowym powinien wskazywac 1 cylinder a nie 4 :) zgodnie z Polską Normą cylindry numeruje sie po zaczynajac po przeciwnej stronie koła zdawczego czyli od strony paska rozrządu :) |
Autor:
Sobek
| Data: 2011-12-06 22:45:25 |
Nie wiem dlaczego, ale po ustawienia dokładnie na te znaki pokazane wyżej w moim silniku tłok 4 spotkał się z zaworem ssącym. Oczywiscie, zawór do wymiany. PS: osoby piszace komentarz w stylu: ``pewnie źle ustawiłes na znaki`` niech lepiej nie piszą nic;) |
Autor:
cmind
| Data: 2009-05-23 15:24:11 |
witam mam uno 1.4 i.e.S i musze w nim ustawic rozrzad bo auto nie pali z powodu przesuniecia rozrzadu :( mozesz mi powiedziec jak go ustawic zeby wszystko gralo jak nalezy?? bede wdzieczny z gory dziekuje |
|
Redakcja www.fiatuno.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. |
|
|
|