Nowy użytkownik    Logowanie 
» Montaż filtra stożkowego
autor: LUKASZdiy Zobacz profil Kontakt  Modyfikacja artykułu: 2007-05-28 21:26:21, odsłon: 33806


Na początek zaznaczę, że przeróbka nie powstała po ty by Uno stał się sprinterem. Miałem na celu raczej pozbycie się obudowy filtra, w której popękały zapięcia.
Nie mogłem wyregulować silnika na gazie, bo filtr co chwila się odpinał i inaczej łapał powietrze.
Jeżeli chcesz podnieść w ten sposób znacząco moc nie czytaj dalej :-)
Zdecydowanie odradzam montaż tego dolotu do samochodów z wtryskiem. Konieczna jest po tym regulacja składu mieszanki, inaczej możemy znacząco przyspieszyć emeryturę naszego uniaka. Moje autko miało instalację LPG i filtr nie powodował żadnych negatywnych skutków, oczywiście silnik był na nim regulowany (motor to 1,0 gaźnik webera i instalacja mieszalnikowa I generacji)


Żeby wykonać dolot musimy znać podstawy posługiwania się matą szklaną.

Materiały:
  • Zestaw naprawczy z żywicą i matą szklaną

  • Super glue

  • Rura 75 mm

  • Kolanka do rury 75 mm

  • Przejściówka z 75 mm na 50

  • Kopułka na gaźnik z CC 900

  • Pręt gwintowany 6

  • I inne: trochę nakrętek, podkładek, silikon


  • I do roboty...
    Najpierw demontujemy stary filtr, zostanie nam na wierzchu gaźnik lub mikser od gazu
    Na nim zamontowany będzie pałąk, na którym mocowany jest filtr.
    Będzie on przykręcony do gaźnika dwoma śrubami, odkręcamy je i wyrzucamy. Bierzemy pręt gwintowany m6 i wkręcamy go w otwory, utnijmy około 12 cm zawsze potem można skrócić, dokręcamy nakrętkami, dopasowujemy odpowiednie podkładki, wszystkie otworki uszczelniamy silikonem.

    Kliknij żeby powiększyć


    Teraz czas na naszą rureczkę. Zaczynamy od prowizorycznego złożenia i dopasowania, ja sklejałem to na taśmę i położenie zaznaczałem markerem. W skład dolotu weszły trzy kolanka i rura, jednak jest to związane z prowadzeniem kanału. Jeżeli mamy już z grubsza ustalony przebieg rury, sklejamy to na super glue, odwijamy taśmę i jeszcze raz sprawdzamy czy pasuje. Teraz bierzmy redukcję 75mm na 50 i łączymy to z kopułką od CC900 oczywiście najpierw na taśmę zaznaczamy a potem na szybko na super glue.
    Teraz trochę trudniejsze zadanie - musimy połączyć przejściówkę z nasza rurką. Tu nie ma kołnierza wiec musimy to połączyc frontami oczywiście taśmą i super glue. Można kupić łącznik ale u mnie było by to za długie wiec wybrałem trudniejszą drogę. U siebie poucinałem trochę kolanka, te częsci gdzie była uszczelka - fotki pokażą to lepiej.

    Ważna sprawa - na kopułce od CC jest centralnie jedna dziura ja ja zasklepiłem poxyliną.

    Kliknij żeby powiększyć
    dolot1
    Kliknij żeby powiększyć
    dolo3
    Kliknij żeby powiększyć
    dolot2

    Kliknij żeby powiększyć
    dolot4


    Mamy już gotowy prototyp dolotu jednak jest on bardzo delikatny - musimy go wzmocnić. Rozrabiamy żywicę, ucinamy pasek maty szklanej o szerokości 3 cm i odpowiedniej długości i laminujemy połączenia, nie nakładajmy za dużo żywicy. Spokojnie, nie śpieszy nam się, zróbmy to metodycznie.

    Kliknij żeby powiększyć
    dolot5


    Jeżeli wszystko nam już wyschło, układ nabrał wytrzymałości, zobaczmy czy całość jest dostatecznie sztywna, jest oki. Pamiętajmy, że układ musi być szczelny więc dobrze zaklejmy wszystkie otworki. Ja kleiłem to chyba z 5 razy.
    Gotowy układ wygląda mniej więcej tak:

    Kliknij żeby powiększyć
    dolot6


    Teraz czas na odmę, nie jest to konieczność na allegro można kupić małe filterki montowane na nią, jednak ja chciałem zrobić to jak należy. Musimy kupić kolanko takie do wykonywania instalacji wodnej - nie pamiętam jakie konkretne wymiary musimy dopasowac do grubości przewodu. Wklejamy to w rurkę, uszczelniamy matą szklaną, żywicą i gotowe. Foto pokaże to lepiej

    Kliknij żeby powiększyć
    dolot7
    Kliknij żeby powiększyć
    dolot8


    Teraz już tylko bierzemy do ręki szpachlówkę samochodową, i do roboty. Ja nie bawiłem się w szpachlowanie bo nie miałem takiej potrzeby jednak, nie jest to dużo roboty a ładniej wygląda. Na koniec warstwa farby + obowiązkowo lakier bezbarwny.
    Kto chce jeszcze więcej się pobawić może zafundować jakiś ekran termiczny by odizolować od temperatury silnika.
    Moja rura wyglądała tak:

    Kliknij żeby powiększyć
    dolot9


    No to montujemy. Najpierw w kopułce wiercimy dwie dziurki na nowe śrubki.
    Nasz filtr musi być jeszcze podparty w jednym miejscu i to musimy już wymyślić sami. Ja posłużyłem się kątownikiem, przykreciłem go do uchwytu przy kolektorze do podnoszenia silnika z rura połączyłem dwoma opaskami, ale u siebie musicie to wymyślić sami.

    Kliknij żeby powiększyć
    dolot10


    Teraz zakładamy całość. Pamiętajmy, żeby w odmę włożyć ten malutki filterek, taką sprężynkę, całość uszczelniamy silikonem, mocno skręcamy.
    Stożek u mnie znajdował się w miejscu takiej plastikowej przegrody, do której podłączony był stary przewód filtra, ja to u siebie wymontowałem, filtr dostaje świerze powietrze przez grill. Odpalamy silnik i udajemy się do mechanika, który ustawi nam skład mieszanki na analizatorze, także lpg trzeba bezwzględnie wyregulować, u mnie skład mieszanki zmienił się znacząco.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Na koniec trochę zdjęć:

    Kliknij żeby powiększyć
    dolot11
    Kliknij żeby powiększyć
    dolot12
    Kliknij żeby powiększyć
    dolot12


    Co się zmieniło? Hmmm odczucia są bardzo delikatne, autko zyskało trochę na elastyczności - zwłaszcza 3,4,5 bieg, prędkość maksymalna też raczej się nie zmieniła, inaczej brzmi silnik, dostał lekkiego bulgotu, pomruku, parametry pracy na gazie sa stabilniejsze, silnik ma większą kulturę pracy trochę szybciej wkręca się na obroty, no i nie ma klekoczącej puszki filtra a to dla mnie najważniejsze. Zanim zaczniemy budowę bezwzględnie zastanówmy się czy warto, czy potrzebujemy tego, jakie są nasze priorytety. Bo jeżeli chcemy by autko stało się rakietą to lepiej je zmieńmy a nie inwestujmy w filtry.

    Koszty:
  • Filtr 45 zł z przesyłka

  • Rurki ok. 20 zł

  • Żywica 12 zł

  • Opaski, kleje, kątowniki, inne 20zł

  • Odma 5 zł


  • Miłej pracy i pamiętajmy o regulacji.


    Autor: 1979Radzio  Kontakt Data: 2012-10-22 14:58:07
    moze warto zaznaczyc ze taki agro tuning nic dobrego nie przyniesie -moze autor poczyta troche co sie dzieje z powietrzem gdy sie je ogrzewa.to tak jakbym do starego wzmiacniacza w miejsce głosników 10 watt zamontował głośniki 20watt o tej samej impedancji czyli np 8ohm i wmawiał wszystkim ze głosniki głosniej grają.

    Odradzam oszpecania auta takim agrotuningiem chyba ze ktos lub aby inni wytykali go palcami i sie smiali z niego

    Autor: GTI  Kontakt Data: 2008-03-26 09:25:03
    Witam mam uno 900 i załozyłem do niego storzek. Nie ma zadnego problemu nie musiałem zmieniac parametrów gazu ani benzyny. Racja jest to ze komputer sam zmieni mieszanke. Pozdro!!!

    Autor: RalfPBZ  Kontakt Data: 2008-01-13 01:07:13
    Mój brat ma inżyniera budowy silników i z tego co mi mówił to nie ma żadnych problemów z montażem stożka w silniku z wtryskiem elektroniczym.Silnik ma szereg czujników i sond dzieki ktorym sam ustala mieszanke.Gdy zamontujemy stozkowy filtr powietrza komputer dostanie sygnał z czujnika ze zwiekszyla sie dawka powietrza i sam doda odpowiednia ilosc benzyny tak aby mieszanka byla najefektywniejsza POZDRWIAM

    Autor: LUKASZdiy  Zobacz profil  Kontakt Data: 2007-08-26 12:22:10
    jezeli zmieniasz parametry dolotu opor powietrza wlatujacego za tym idzie jego ilosc
    regulacji wymaga zarowno sklad mieszanki na paliwie jak i na lpg
    w samochodach z wtryskiem wymagane bedzie wgranie nowych map

    Autor: reduno  Kontakt Data: 2007-08-17 23:04:37
    witam mam małe pytanko mam uno 1.0 na wtrysku i irytuje mnie waląca obudowa filtra tzn.dzwoni strasznie i miotam sie z zamontowaniem filtra stozkowego i własnie niemoge sie doczytac czy to musimy wyregulowac ilosc gazu czy przestawic parametry w komputerze prosze o szybką odpowiedz moj email bastor2@vp.pl z góry dziekuje i pozdrawiam uno maniaków

    Autor: LUKASZdiy  Zobacz profil  Kontakt Data: 2007-06-11 18:56:33
    ...Zdecydowanie odradzam montaż tego dolotu do samochodów z wtryskiem. Konieczna jest po tym regulacja składu mieszanki, inaczej możemy znacząco przyspieszyć emeryturę naszego uniaka...

    Napisałem ze odradzam bo zmiana składu mieszanki i regulacja silnika z wtryskiem jest dosyc trudna, a nie niemozliwa ;)

    Autor: shrek  Kontakt Data: 2007-06-06 19:08:41
    witam

    drogi kolego filtr stożkowy można stosować w samochodach z wtryskiem i niema z tym żadnego problema jezeli tylko mikser bedzie podawał odpowiednią ilość gazu i dobrze wyregulować :)

    Redakcja www.fiatuno.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.
      Na skróty - mapa serwisuKlubowiczów: 3299 
    Wszystkie prawa zastrzeżone (c) 2004-2012 Uno Klub Polska.
    Zabrania się kopiowania materiałów z tej strony bez pisemnej zgody Redakcji fiatuno.pl.
    Design i wykonanie - Messer