Nowy użytkownik    Logowanie 
» Fiat Uno Crash Test
autor: maras Kontakt  Modyfikacja artykułu: 2011-02-10 20:11:12, odsłon: 17574


Testy zderzeniowe Fiata Uno wykonane przez "Fiat Auto Spa".


W 1966 roku w Mirafiori powstało laboratorium do spraw bezpieczeństwa ruchu drogowego. W roku 1976 w Orbassano (Turyn) powstało w pełni nowoczesne i przestronne centrum badan bezpieczeństwa Fiat Auto Spa. W roku 1990 należało do najnowocześniejszych i najlepiej wyposażonych zespołów badawczych tego typu. Powierzchnia wynosiła 110 tys. metrów kwadratowych. Możliwości testowe tego ośrodka ukierunkowały badania takie jak : uderzenie w ścianę stałą albo inne przeszkody z prędkością do 140km/h, do tego wszystkie rodzaje wypadków z udziałem kilku samochodów, zderzenia czołowe na przemian, pojazdów będących w ruchu pod różnymi kątami, także uderzenia boczne na zmianę, pod różnymi kątami przy prędkości do 100km/h. Oczywiście obiekt wyposażony jest w laboratorium badan różnego rodzaju nadjechań, przebić i innych. Wszystkie auta biorące udział w badaniach są gromadzone i przechowywane na ogromny placu jako archiwum. Obok tego ogromnego obiektu z różnymi stanowiskami do dynamicznych prób całymi samochodami jest jeszcze wiele innych stanowisk prowadzących statyczne testy poszczególnych części samochodowych.



Poniżej kilka zdjęć z udziałem Fiata Uno w testach wykonywanych przez Fiat Auto Spa.

Kliknij żeby powiększyć
Crashtest
Kliknij żeby powiększyć
Przygotowanie do testu
Kliknij żeby powiększyć
Dachowanie




Testy zderzeniowe wykonane przez ADAC


Testowany samochód musi przejść tak zwany 50%. Auto przodem, lewą stroną uderza w przeszkodę z prędkością 45km/h. Po próbie auto jest uszkodzone, ale z tyłu jest nieuszkodzone i można jeszcze przeprowadzić na tylnej części dalsze próby. Z prędkością 37km/h w auto uderza jadąca przeszkoda (bariera symulator) w tył testowanych samochodów.
W teście zrobionym przed ADAC wzięły: Fiat Uno, Nissan Micra, Ford Fiesta, Opel Corsa, Peugeot 205, VW Polo i VW Golf.

Zdjęcia i opinie:

Kliknij żeby powiększyć
Uno

Uno
+ stabilne nadwozie/konstrukcja
+ efektywna strefa zgniotu
- nieabsorbująca siły zderzenia kolumna kierownicza
- kanciasta deska w okolicy kolan
- za nisko ustawione zagłówki
- wyciek paliwa po zderzeniu tyłem






Kliknij żeby powiększyć
Fiesta, Micra
Kliknij żeby powiększyć
Corsa, 205, Polo
Kliknij żeby powiększyć
Golf







Najlepsze noty w teście zebrał VW Golf, który wykazał się sztywnością konstrukcji, dobrym zabezpieczeniem pasażerów, jedyny problem był ze załamaniem się tylnej klapy.

Tabela w której są zestawione są noty poszczególnych aut.
Im mniejsza nota tym lepsza.

Kliknij żeby powiększyć
Tabela















Kliknij żeby powiększyć
w kolorze...

Jak widać Uno nie wyszło najgorzej jak na tamte czasy i normy.
Choć nie ma szans z większymi autami czy też konstrukcjami z XXIw...









Na koniec możecie obejrzeć dwa krótkie filmiki pokazujące zderzenie Fiata Uno mk1 z nowoczesną "bezpieczną" barierą drogową która uniemożliwia nam wypadnięcie poza drogę czy na sąsiedni pas ruchu. Spotykamy takie na zakrętach, krętych drogach, drogach szybkiego ruchu czy autostradach.


Widok z poza auta:
http://www.youtube.com/watch?v=Wlxfp37_9mo
Kliknij żeby powiększyć
out












Widok z wewnątrz auta:
http://www.youtube.com/watch?v=Y3TyDHnRiVE
Kliknij żeby powiększyć
in














współautor artykułu misiaczek


  Na skróty - mapa serwisuKlubowiczów: 3309 
Wszystkie prawa zastrzeżone (c) 2004-2012 Uno Klub Polska.
Zabrania się kopiowania materiałów z tej strony bez pisemnej zgody Redakcji fiatuno.pl.
Design i wykonanie - Messer