Nowy użytkownik    Logowanie 
» Wymiana termostatu w Uno z silnikiem 899
autor: Emil Zobacz profil Kontakt  Modyfikacja artykułu: 2010-01-22 20:46:54, odsłon: 19212


Na początku warto powiedzieć, jak najlepiej sprawdzić, czy nasz termostat uległ awarii. Odpalamy auto na wolnych obrotach i czekamy, aż wskaźnik temperatury silnika pokaże nam temp. powiedzmy ok. 70 stopni Celsjusza. Następnie udajemy się na krótką przejażdżkę, jeśli po pewnym czasie wskazówka spadnie na początek skali wówczas mamy pewność, że należy wymienić termostat.

Zapewne czy to w ASO Fiat, czy w każdym innym sklepie nie będą mieli w swoich katalogach takiego modelu auta jak Uno 899 na wtrysku, więc kupienie oryginalnego termostatu będzie graniczyło z cudem. Co zatem zrobić? Ano trzeba kupić tą część od Seicento 899 na wtrysku - będzie pasował. Ja zakupiłem taki:

Kliknij żeby powiększyć
Opakowanie
Kliknij żeby powiększyć
Nowy termostat


1. Dla bezpieczeństwa odłączamy akumulator. Następnie zdejmujemy metalowe pierścienie mocujące gumowe węże. Jeśli mamy opaski wielokrotnego użycia to nie będzie problemu, gorzej, jeśli założone są fabryczne jednorazówki, wtedy w ruch idzie śrubokręt i obcęgi. U mnie tylko na wężu średniej grubości (tym z prawej) była opaska przykręcana śrubokrętem krzyżakowym, pozostałe dwie trzeba było rozerwać siłą.
Kliknij żeby powiększyć
Opaski mocujące
Kliknij żeby powiększyć
Opaska


Po zdjęciu wężyków:
Kliknij żeby powiększyć
Po odpięciu gumowych węży


Możliwe, że wycieknie trochę płynu chłodniczego, więc warto przygotować jakiś pojemnik, u mnie obyło się bez tego.

2. Odkręcamy 3 nakrętki kluczem 13, 2 z lewej i jedna z prawej strony:
Kliknij żeby powiększyć
Nakrętki mocujące


3.Zdejmujemy czarną wtyczkę od czujnika temperatury. Aby to zrobić należy podważyć płaskim śrubokrętem metalowy pierścień-zawleczkę, następnie wyjąć do góry wspomnianą wtyczkę:
Kliknij żeby powiększyć
Wtyczka do czujnika


4.Ostrożnie wyciągamy termostat osadzony na dwóch trzpieniach, po czym odkręcamy kluczem 19 czujnik i montujemy go do nowego elementu:
Kliknij żeby powiększyć
Nowy z wkreconym juz czujnikiem


5.Zakładamy uszczelkę. U mnie w zestawie niestety nie było, tak że musiałem sam ją wyciąć ze specjalnej tektury do tego celu:
Kliknij żeby powiększyć
Uszczelka


6. Zakładamy nowy termostat, wpinamy wtyczkę do czujnika, przykręcamy nakrętki mocujące i zakładamy gumowe wężyki z opaskami:
Kliknij żeby powiększyć
Nowy termostat już założony
Kliknij żeby powiększyć
Nowy termostat na miejscu



Od teraz możemy cieszyć się ciepłym wnętrzem, zimową porą, a wskazówka od temp. silnika powinna pokazywać ok. 85 stopni Celsjusza.


Autor: WooCash  Kontakt Data: 2016-02-24 03:36:19
silnik 899 był montowany w Uno pod koniec lat produkcji. Wtedy fiat postanowił ze będzie składał Uno z tego co ma pod ręką i brał już silniki z CC.
Oznaczenie tego silnika możecie sprawdzić na tabliczce znamionowej pod maską i powinno tam być 1170a1.046

Redakcja www.fiatuno.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.
  Na skróty - mapa serwisuKlubowiczów: 3317 
Wszystkie prawa zastrzeżone (c) 2004-2012 Uno Klub Polska.
Zabrania się kopiowania materiałów z tej strony bez pisemnej zgody Redakcji fiatuno.pl.
Design i wykonanie - Messer