|
 |
» Wymiana osłony przekładni kierowniczej bez przestawiania zbieżności.
autor:
Gala
Modyfikacja artykułu: 2010-11-22 22:08:55, odsłon: 17344
Od pewnego czasu w Uniaczu zobaczyłem rozerwaną osłonę przekładni kierowniczej. Wraz z dużą pomocą Pawła (p-a-w-e-l) postanowiłem ją wymienić, między innymi dzięki niemu powstał ten manual. Ale do rzeczy czyli jak wymienić osłonę przekładni kierowniczej tak by nie przestawić zbieżności.
Zacznijmy może od tego co nam będzie potrzebne: - 2 młotki, - klucz 17, 20 (płaska), 11 (płaska) - mazak, - wkrętak (śrubokręt), - szczypce (kombinerki), - szczotka druciana, - suwmiarka.
Z takim uzbrojeniem możemy ruszać do boju. Najpierw podnosimy samochód i odkręcamy koło.
 | Początek |
|
Następnie oczyszczamy szczotką drucianą miejsca w których będziemy odkręcać śruby .
 | tutaj czyscimy |
|  | i tutaj tez :) |
|
Następną czynnością BARDZO WAŻNĄ jest zaznaczenie sobie kreską na drążku kierowniczym, nakrętce oraz końcówce, po to aby nie musieć na koniec ustawiać zbieżności.
 | krecha jest |
|
Popuszczamy nakrętkę mocującą koniec drążka kierowniczego do zwrotnicy za pomocą klucza 17, a następnie przytrzymujemy drążek kluczem 11 i odkręcamy końcówkę.
 | po odkreceniu |
|
Kolejno używamy 2 młotków. A po co? A no po to żeby poluzować nakrętkę kontrującą, ponieważ jak może się zdarzyć będzie ona zapieczona. Uderzając w nią powodujemy „uginanie się” nakrętki co powoduje „wyklepanie” rdzy pomiędzy gwintem a nakrętką. Do odkręcenia jej używamy klucza 20 UWAGA odkręcając nakrętkę należy pamiętać, aby policzyć ilość zwoi (ile razy ją obróciliśmy)przy odkręcaniu, chociaż najlepiej chyba wziąć suwmiarkę i zmierzyć odległość przed odkręceniem (widoczne na zdjęciu jak przyłożyć ).
 | młotki ;) |
|  | suwmiarka |
|
Później należy ściągnąć zabezpieczenie (zapinkę). Najlepiej jest ją ściągnąć za pomocą wkrętaka odginając ją na bok, aby ząbki się rozeszły (na zdjęciach jest to pokazane dokładnie).
 | zabezpieczenie |
|  | zapinka 1 |
|  | zapinka 2 |
|
 | zapinka 3 |
|
Idziemy dalej, czyli ściągamy starą osłonę i zakładamy nową. Przed założeniem osłony warto skręcić koła na lewą stronę aby drążek się ustawił w takiej pozycji jak ta zdjęciu. Dalej zakładamy osłonę wciskając ją na drążek i dociskamy do końca. Następnie zakładamy zabezpieczenie tak jak było na początku (pamiętajmy ze na końcu osłony jest wystający „rowek” to nie nakładamy na niego tylko przed nim i dociskamy kombinerkami tak by był spięty dość mocno (nie przesadźmy by nie zepsuć spinki).
 | Po skreceniu |
|
 | załozona nowa |
|
Teraz powtarzamy czynności jak na początku tylko w odwrotnej kolejności, czyli: Nakręcamy nakrętkę do momentu odmierzonego przez suwmiarkę lub ilości zwojów które policzyliśmy i ustawiamy w równej linii z kreska na drążku. Następnie zakręcamy końcówkę również równając z resztą elementów i kontrujemy nakrętką. Zakładamy cały złożony drążek i zakręcamy ostatnią nakrętkę (należy pamiętać, aby dobrze dokręcić gwint w tym momencie również się kreci wiec najlepiej jest go czymś przycisnąć i dokręcić do końca). No i w ostatnim etapie zakładamy koło ;)
Mam nadzieje, że manual się przyda Pozdrawiam
|
Autor:
megaboban
| Data: 2012-02-11 13:28:56 |
Powiedz, gdzie kupiłeś nowe osłony? Ja znalazłem tylko takie z 9 karbami, a oryginalne mają 11. Moje UNO to 1.0 fire 99r. |
|
Redakcja www.fiatuno.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. |
|
|
|