|
 |
» Wymiana klocków hamulcowych
autor:
Gall
Modyfikacja artykułu: 2004-08-24 16:21:57, odsłon: 104223
A więc poniżej przedstawiam "Manuala" jak zmienić klocki hamulcowe w fiacie Uno.
Manual stworzony przy pomocy: - autko doświadczalne "og" - pomoc siłowa "Mak" - wsparcie duchowe i nadzór "Zbigi01" - paparazzi "Marecki78"
 | Niezbędne narzędzia |
| Narzędzia potrzebne do spokojnej wymiany klocków to: 1 - dwa w miarę duże klucze które posłużą do wciśnięcia tłoczka hamulcowego. 2 - młotek do obstukania syfu różnistego i wybicia klinów 3 - śrubokręt płaski 4 - klucz oczkowy "17" do odkręcenia jarzma klocków 5 - klucz do kół 6 - pilnik o szerokości ok. 1cm do wyczyszczenia prowadnic klocków 7 - szczotka druciana do czyszczenia 8 - podnośnik
Po przygotowaniu odpowiednich narzędzi wyżej wspomnianych przystępujemy do prac. Zdejmujemy kołpak (przy braku kołpaków przejdź dalej). Do odkręcenia śrub posłuży nam klucz do kół. Odkręcamy lekko śruby koła przed podniesieniem samochodu.
 | krok 2 |
|
 | krok czwarty |
|
 | krok trzeci |
|
Po zabezpieczeniu autka przed ewentualnym stoczeniem (klocki pod koło tylne, ham. ręczny) podnosimy autko i zdejmujemy koło. Oczom naszym ukazuje się tarcza wraz z osprzętem. Wyciągamy zaznaczoną na czerwono zawleczkę z klinu (to samo powtarzamy na klinie dolnym). Po wyjęciu zawleczek wybijamy kliny aby móc zdjąć zacisk hamulcowy.
 | krok piąty |
|
 | krok siódmy |
|
 | krok szósty |
|
Po zdjęciu zacisku zostaje jarzmo. Można teraz ocenić zużycie klocków.
Żeby zdjąć jarzmo klocków hamulcowych i je wyczyścić odkręcamy dwie zaznaczone śruby kluczem "17".
 | krok ósmy |
|
 | powoli zbliżamy sie do końca |
|
 | krok dziewiąty |
|
 | już prawie koniec... |
|
Po zdjęciu jarzma czyścimy rowki prowadzące klocki pilnikiem - a całość oczyszczamy szczotką drucianą. Rowki są o tyle ważne że w momencie ich zabrudzenia klocki mogą nie odchodzić od tarczy i np. popiskiwać w trakcie jazdy.
 | zostaje tylko założyć kółko... |
|
Po wyczyszczeniu wszystkiego składamy wszystko w odwrotnej kolejności. Są różne szkoły zakłądania sprężynek lub blaszek na klocki. Ja zakładam je na górę klocka. Aby zacisk wszedł nam na klocki należy użyć dwóch dużych kluczy. Skrajne ich części zapieramy o tłoczek, ramiona o łapy zacisku i dociągając drugi koniec kluczy do siebie - automatycznie przeciwna część klucza wsunie nam tłoczek.
To wszystko - pozdrawiam Podziękowania dla Mak`a, Zbigiego01 i og.
|
Autor:
endi123
| Data: 2009-12-14 12:30:11 |
MAŁA WZMIANKA ,,CO DO PRZEDNICH HAMULCÓW , ZAWSZE BĘDĄ SIĘ TROCHĘ BLOKOWAĆ PO JAKIMŚ CZASIE , TO JEST JUŻ WADA W UNO , TRZEBA , SOBIE JAKOŚ RADZIĆ Z TYM PROBLEMEM ,,POZDRAWIAM |
Autor:
grreeg23
| Data: 2009-11-29 12:26:56 |
Dobra instrukcja, wprawdzie miałem poważny problem w prawym kole z cofnięciem tłoczka, ale zadzwoniłem do znajomego mechanika i poradził mi żebym odkręcił trochę zawór odpowietrzający hamulec i pomogło. Trochę płynu wprawdzie upuściłem ale puki co hamuje dobrze. Pozdrawiam. |
Autor:
qcin
| Data: 2009-01-02 21:33:35 |
Waldziu! miałem podobny ból niedawno. u mnie poskutkowała wymiana przewodu elastycznego to koszt około 30 zł zalezy jaki sklep. pozniej tylko odpowietrzenie wszystkich hamulców i powinno być ok;) pozdrawiam i szczęścia i szerokości w nowym roku;) |
Autor:
waldziu
| Data: 2008-12-07 23:39:34 |
Witam. Proszę o pomoc. Wszystko oczytałem. Problem grzejącego przedniego lewego hamulca. Wykonałem: wymieniłem tarcze hamulcowe oczywiście w parze, wyczyściłem jarzma, wymyłem zaciski wraz z tłokami wymieniając komp. uszczelek, wymieniłem kom. klocków i nowe blaszki stabilizujące, wymieniłem płyn hamulcowy. Dalej grzeje się lewe przednie, co mógłbym jeszcze zrobić. Proszę o poradę lub wskazówkę. Z pozdrowieniami dla ludzi dobrej woli. |
Autor:
daaroos
| Data: 2008-04-11 18:06:14 |
Witam wszystkich Uniaków .Mam pytanie...co to może byc za przyczyna ,że po wymianie szczęk hamulcowych przednich bardzo je słychać szczególnie jadąc po nie równej drodze.bardzo klepia ,ale w momencie lekkiego przyhamowania to ustaje.czy przyczyną może być to ,że szczęki w samym sobie sa już zalużnie w jarzmie które je trzyma ..Myślę ,że to jest tego przyczyna. Oczywiście wszystkie sprężyny ,blaszki do mocowania są na miejscu .Prosze o pomoc albo dośwaiadczenia z tym doznane..może ktoś miał już podobny przypadek. Proszę o jakąkolwiek radę.czekam na wiadomość Darek |
Autor:
stingray
| Data: 2008-01-29 19:32:50 |
mialem problem z prawym przednim kolem,tarcza grzala sie tak bardzo ze robila sie czerwona,wymienilem przewody,klocki i dla pewnosci tarcze,i...problem znikl jak reka odiol,chodzi jak zloto |
Autor:
zbyszek34
| Data: 2008-01-25 20:11:20 |
miałem podobny problem ale koło sie mocno grzało i okazało sie że to był zatkany elastyczny przewód hamulcowy.Pozdrawiam |
Autor:
Michael3010
| Data: 2007-12-03 21:01:28 |
Witam wszystkie Uniaki!!! Mam problem z przednim prawym kołem w moim Uno,tzn.nie odbija mi do końca chyba tłoczek,ponieważ jak nacisnę na peadł hamulca gdy samochód stoi z górki a następnie go puszcze to auto dalej stoi,trzyma prawe koło,trzyma zawsze z poczatku gdy hamuje później puszcza i jest ok,kolo sie nie grzeje tylko to że nie odbija ten tłoczek! a gdy zakładałem nowe klocki to wyciągnąłem tłoczki i wyczyściłem je żeby lekko chodziły.....Proszę o jakieś wskazówki co należy zrobić w takim wypadku.....???Pozdrawiam |
Autor:
gmer
| Data: 2007-05-03 16:39:19 |
Na klocki hamulcowe nakłada się sprężynki na górze i na dole czy tylko z jednej strony? Jeśli tylko z jednej strony to na górze czy na dole, i jakie sprężynki z blaszek czy drutu? Pozdrawiam! |
Autor:
rafalu5
| Data: 2007-01-06 14:34:46 |
Witam.posiadam uniaka 1.0 free z 93 ,własnie tez zmieniałem pierwszy raz klocki,fajnie ze jest taka stronka pomogło ,moje uwagi to tylko to ze nie trzeba wcale nic odkrecac wystarczy wybic kliniki wyczyscic troszke i tyle. a wazne sa sprezynki jesli sa juz zadzerwiałe lepiej zmienic na nowe to jest główna przyczyna grzania sie kół.DZIEKI |
|
Redakcja www.fiatuno.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. |
|
|
|