Nowy użytkownik    Logowanie 
» Jak przygotować stare wycieraczki na długą zimę?
autor: jdsoul Zobacz profil Kontakt  Modyfikacja artykułu: 2011-11-25 09:37:36, odsłon: 7791


Ktoś powie jakie wycieraczki, jedna z przodu jedna z tyłu. Jednak szczególnie ta z przodu jest spora i ciągana przez naprawdę mocny silnik.

Nie ma co trywializować, ten niepozorny kawałek gumy śmigający po szybie już nie jednemu życie uratował.

Jak przed sekundą powiedziałem jest to guma z dodatkiem sadzy. Takie połączenie oraz inne płyny i oleje sprawiają, że pióro wycieraczki się po prostu starzeje.
Tak jak skóra wymaga nawilżenia, tak wycieraczka wymaga dokładnego wyczyszczenia i odświeżenia powierzchni pióra.

Jak to zrobić. Jeśli naprawdę chwilowo nie stać nas na wymianę kompletu lub wygląda on jeszcze dobrze, należy zdemontować obie wycieraczki i zanieść spokojnie do domu.


UWAGA!!! Ramiona wycieraczek opuścić na szybę podkładając gąbkę lub szmatkę. Nie zostawiać ich odgiętych, bo sprężyna dociskowa jest bardzo silna i może zrobić w szybie odprysk. !!!



Wycieraczkę wkładamy do miski z możliwie ciepła wodą, nie gorącą, ale ciepłą. Czyścimy z brudu i do wody dodajemy mydło w płynie. Ta pierwsza kąpiel służy usunięciu mechanicznych ubytków i piasku.
Teraz kolej na usunięcie z gumy osadów z oleju i benzyny. Tak, tak, to co się kopci z tłumika sąsiada z przodu osiada na naszych szybach i później na wycieraczce.
Guma wyraźnie powinna zmatowieć i przybrać możliwie naturalną barwę. Matowa powierzchnia nie powinna jednak być zbyt chropowata.
Chropowatość świadczy to o dramatycznym zużyciu pióra.

Teraz po kąpieli mydlanej, czas na ostateczne odtłuszczenie.
Ja używam do tego celu płynu do mycia okien z alkoholem. Delikatnie szmatką zmywam resztki tłuszczu oraz uszkodzonej warstwy gumy, aż do uzyskania czystej szmatki. Pióro jest gotowe do konserwacji i tu dowolność wyboru silikonu lub teflonu zależy od zamożności kierowcy.

Powyższe zabiegi powodują wydłużenie działania pióra o kilka kolejnych miesięcy.
Jeśli pióro jest już zbyt chropowate lub naderwane, warto wymienić albo samo piórko albo całe wycieraczki w końcu w UNO są tylko dwie.


  Na skróty - mapa serwisuKlubowiczów: 3309 
Wszystkie prawa zastrzeżone (c) 2004-2012 Uno Klub Polska.
Zabrania się kopiowania materiałów z tej strony bez pisemnej zgody Redakcji fiatuno.pl.
Design i wykonanie - Messer