Nowy użytkownik    Logowanie 
» Jak zrobić pióro a`la DTM
autor: jimi1 Zobacz profil Kontakt  Modyfikacja artykułu: 2004-09-22 11:48:34, odsłon: 42653


W związku z tym, iż kilka osób pytało mnie jak zrobić pióro a`la DTM, here comes the przepis:)


  • otworzyć maskę:)


  • zdjąć ramie wycieraczki (śruba 13) pod nią są w sumie 2 podkładki i jeszcze jedna śruba tak na oko ze 24


  • odkręcić 7 wkrętów trzymających ten wielki plastik pod szyba


  • odkręcić dwa wkręty mocujące mechanizm do podszybia


  • wyjąć mechanizm (wyjąć złączkę z kablami)


  • odkręcić (klucz 6 lub 7) pięć wkrętów od spodu mechanizmu


  • zdjąć pierścień cegera z trzpienia (tego do wycieraczki)


  • połóż mechanizm silnikiem z lewej strony, wnętrznościami do góry


  • widzisz takie wielkie plastikowe kolko z lewej strony wnętrzności? Na jego środku jest wałek, na którym trzyma się taka mała (3cm długości) dźwigienka - musisz ja zdjąć! (aby wyszła z całym mechanizmem (reszta dzwigni) musiałeś wcześniej zdjąć pierścień cegera - patrz punkt 7 - to bardzo ważne!, inaczej nie zejdzie! Aha zdjęcie tej malej dźwigienki wymaga trochę siły!


  • załóż tą dźwigienkę przesuniętą o 43 stopnie (jak oryginalnie jest skierowana w lewo, to załóż ją prawie pionowo w dół, ze wskazaniem w lewo


  • złóż wszystko próbnie by sprawdzić czy wycieraczka stoi idealnie w pionie i wykonuje około 80 stopni w lewo od pionu i 80 w prawo od pionu


  • jeśli nie, to przesuń małą dźwigienkę trochę w lewo lub prawo


  • gdy wszystko jest OK, złóż wszystko, ale przedtem wyczyść duże kółko i małą dźwigienkę ze smaru (rozpuszczalnikiem) i daj tam trochę dobrego kleju, np. poxipolu lub kleju epoksydowego-tak na wszelki wypadek)


  • złóż wszystko do kupy:)



  • Ps jest jeszcze jeden sposób - zmiana położenia wyłącznika krańcowego, ale jest ona bardziej pracochłonna i bardziej zawodna, ale jeśli ktoś chce...
    Punkty do 8 włącznie jest taki sam, a dalej idzie tak:


  • otworzyć maskę:)


  • zdjąć ramie wycieraczki (śruba 13) pod nią są w sumie 2 podkładki i jeszcze jedna śruba tak na oko ze 24


  • odkręcić 7 wkrętów trzymających ten wielki plastik pod szyba


  • odkręcić dwa wkręty mocujące mechanizm do podszybia


  • wyjąć mechanizm (wyjąć złączkę z kablami)


  • odkręcić (klucz 6 lub 7) pięć wkrętów od spodu mechanizmu


  • zdjąć pierścień cegera z trzpienia (tego do wycieraczki)


  • połóż mechanizm silnikiem z lewej strony, wnętrznościami do góry


  • zdejmij obydwa pierścienie Cegera (od góry mechanizmu)


  • wyjmij CALY środek mechanizmu


  • na spodzie dużego plastikowego kolka jest okrągły kawałek blaszki z wyciętym trójkątem


  • przełóż tą blaszkę o 43 stopnie-i tu zaczyna się problem, bo po przełożeniu nie będzie ona idealnie prosto i styczniki (trzy) maga dobrze nie odczytywać położenia walka


  • Tą metodę odradzam, bo jest zbyt mało pewna, aczkolwiek zanim wpadłem na genialna myśl (przesunięcia dźwigienki) to jeździłem z przesuniętą blaszka
    Ps blaszka jest zamocowana na trzech małych metalowych wypustkach.


  • Uff, nareszcie koniec


    Autor Mistalova


    Autor: Goblin  Kontakt Data: 2007-03-01 22:16:17
    Po seriu prób i niepowodzeń. Uznalem że rozbirę mechanizm na części pierwsze. Dobry pomysl bo poznam bodowę jak by cos potem zrobic z tym. No ale tak wyjmujemy tą zębatke z ta dwignią. Zdejmujemy dzwignie podważając śruobkręstem. Wybijamy ten walem z tego miejsca prestawiamy o jakies pięc stopniw w stronę obrotu dzwigienki, Zakladamy dzwigienkę zbijamy pożadnie. Składamy do kupy na prubę. Sprawdzamy i jeśli stoi jak szczala no to dzieło wykonane. NO u mnie stważała wycieraczka problemy ale dosżłem do ladu z nią. Radze polakierowac ramię wycieraczki pod kolor nadwozia wygląda super. Pozdrowienia z Myszkowa.

    Autor: furiio  Kontakt Data: 2005-03-04 00:12:06
    siemka. dzieki za dobry pomysł ( 1). sprawdzilem go nawet na moim uniaczu z 87r :) wsio chodzi ale ja poszle jeszcze dalej i zamontowalem na jednym z przewoduw maly wlacznik dzieku niemu moge zostawic wycieraczke w dowolnym miejscugdyby jakis upierdliwy POLICJANT sie czepiał .wystarczy potem chwia by znowu stala na BACZNOSC :) >>>>>POZDRO dla unomaniakow

    Redakcja www.fiatuno.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.
      Na skróty - mapa serwisuKlubowiczów: 3309 
    Wszystkie prawa zastrzeżone (c) 2004-2012 Uno Klub Polska.
    Zabrania się kopiowania materiałów z tej strony bez pisemnej zgody Redakcji fiatuno.pl.
    Design i wykonanie - Messer