Nowy użytkownik    Logowanie 
» Tuning optyczny (wnętrze)
autor: jimi1 Zobacz profil Kontakt  Modyfikacja artykułu: 2004-07-31 18:02:40, odsłon: 67039


Co zrobić z wnętrzem

Jednym z następnych mankamentów, które moim zdaniem sprawiało że autko było wglądało jak "brzydkie kaczątko" to ogólny wygląd wnętrza:

  • kierownica wykonana z niewiadomego pochodzenia skóro podobnego materiału

  • dźwignia zmiany biegów nie wyglądała również za bardzo obiecująco

  • wszystkie wyloty powietrza jak i pokrętła, przyciski oraz przełączniki były moim zdaniem brzydkie.



  • Zacznijmy od wymiany kierownicy na bardziej sportową

    Kliknij żeby powiększyć
    Kierownica

    Aby wymienić kierownicę trzeba zakupić w najbliższym sklepie tuningowym lub tez w NORAUTO następujące części:

  • kierownica dowolnego rozmiaru i wyglądu

  • tzw. przejściówkę dobraną do konkretnego modelu naszego bolidu


  • Po zakupieniu tych części (nie zapomnijcie w sklepie poprosić o kserokopię certyfikatu bezpieczeństwa do kierownicy - misie mogą się przyczepić lub panowie na stacji diagnostycznej) przystępujemy do prac wymiennych. Aby zdjąć naszą oryginalną kierownicę należy wyciągnąć przycisk klaksonu znajdujący się na środku kierownicy (trzeba do tego użyć troszkę siły, ja niestety użyłem jej za dużo i wyrwałem przycisk razem z częścią kierownicy. Po wyjęciu i odłączeniu klaksonu odkręcamy dużą śrubę mocującą, która znajduje się pod klaksonikiem. Wyciągamy kierownice i zakładamy naszą przejściówkę.

    Następnie dokręcamy śrubę mocującą jak najmocniej się da i w tym momencie przyda nam się punktak i młotek. Nabijamy solidnie śrubę w oznakowanych przez producenta miejscach (sprawi to że przez przypadek się ona nie odkręci. Następnie nakładamy aluminiową nakładkę dostarczoną z przejściówką, celując w odpowiednie otwory zakładamy kierownicę i przykręcamy ją solidnie (chyba na osiem śrubeczek dostarczonych wraz z przejściówką lub z kierownicą, dokładnie nie pamiętam).

    Podłączamy nasz klaksonik (dostarczony przez producenta) i wkładamy go w odpowiednie miejsce

    Jak zmienić wygląd gałki dźwigni biegów

    Kliknij żeby powiększyć
    Gałka biegów


    Są dwa sposoby:

  • mniej pracowity (kupić lakier w spraju i pomalować całą gałkę na użyteczny kolorek)

  • bardziej pracowity i pochłonie on nam więcej kaski


  • Ja opiszę ten drugi, gdyż uważam że doda on lepszego wyglądu naszemu autku.

    Oczywiście potrzebna nam będzie wcześniej zakupiona gałka dźwigni biegów oraz woreczek (kupić można te dwie części w NORAUTO lub w najbliższym sklepie tuningowym).

    Przystępujemy do prac:

    Mankamentem jaki spowodował iż trzeba będzie poświęcić temu więcej czasu było to, że producent auta kompletnie uniemożliwił ściągnięcie tego brzydkiego woreczka z dźwigni bez uszkodzenia go. Przynajmniej ja nie mogłem sobie z tym poradzić więc użyłem scyzoryka i zszedł gładziutko.

    Po ściągnięciu już całego oprzyrządowania z dźwigni pozostał nam sterczący metalowy pałąk, który w moim przypadku trzeba było troszkę skrócić gdyż spadał mi woreczek z gałki. U was zapewne będzie trzeba zrobić to samo.

    Przymocowanie dołu woreczka nie sprawi wam problemów gdyż wystarczy jedynie przykręcić dostarczoną rameczkę do tapicerki i wytrzyma. Natomiast założenie gałki jedynie przykręcając ostro na te śrubki może spowodować po kilku miesiącach je poruszanie się. Ten problem rozwiązałem w następujący sposób: Kupiłem małe opakowanie poxiliny i po dobrym ugniataniu (przez 2 minuty jak pisze producent) włożyłem troszkę do środka gałki i wtedy dopiero ją przymocowałem. Jeżdżę tak już od około 3 miesięcy i nic się nie rusza, ani drgnie.

    Wloty powietrza, przełączniki i przyciski

    Kolejną sprawą zmiany wyglądu wnętrza było pomalowanie wszystkich wlotów powietrza i przycisków oraz przełączników na konsoli głównej. Moim wymysłem stało się że zaplanowałem sobie zmienić troszkę ich kolorystykę.

    Kliknij żeby powiększyć
    Konsola środkowa


    Wyjęcie wylotów powietrza zajęło mi kilka minut:

  • wyloty powietrza na głównej konsoli wystarczy jedynie podważyć od boku i same wyjdą;

  • wyloty przy szybach (otwieralne) również wystarczyło podważyć od boku;

  • demontaż wylotów nadmuchu szyb bocznych (te nad wylotami otwieralnymi) zajął mi troszkę więcej czasu, gdyż nie chciałem ich uszkodzić. Wystarczyło jednak jedynie włożyć scyzoryk pod górną partię i lekko podważyć (jest tam taki mały zatrzask)


  • Następnie trzeba było je kompletnie rozmontować, gdyż po pomalowaniu niezdolne by były do przestawiania na boki. Demontaż lotek jest następujący:

  • lekko podważyć na łączeniach część sterującą prostopadłą do lotek i zdjąć ją;

  • następnie lekko podważając każdą z lotek na jej skrajnych końcach demontujemy wszystkie lotki oprócz środkowej na której jest pokrętło (po prostu się nie da)


  • Wyjęcie elementów konsoli głównej:

  • wyjęcie przycisków nie powinno sprawić dużych problemów, gdyż wystarczy, że lekko je podważycie z boków małym śrubokręcikiem. Lecz jeśli nie będą chciały wyjść trzeba będzie demontować całą konsolkę z przyciskami (wyjmujemy 2 zaślepki w postaci odwróconych liter D na skrajnych bokach, odkręcamy 2 śruby i wyjmujemy konsolkę, odkręcamy 4 kolejne śrubeczki od zaślepki przycisków i mamy wszystko jak na dłoni);

  • pokrętła i regulację ogrzewania oraz nawiewu wystarczy mocno pociągnąć a wyjdzie (są zamontowane na zatrzaski).


  • Następnie po wyjęciu przycisków od spodu należy wypchnąć ikonki (wycieraczki tylnej, ogrzewania tylnej szybki i tylnych przeciwmgielnych) oraz wymontować trójkątne wskaźniki przy pokrętłąch - nie dopuści to do tego że to przypadkowo zamalujemy farbą.

    Przystępujemy do malowania. Najlepiej jest pomalować wszystkie elementy kilkoma warstwami farbą lub lakierem w spraju niż jedną grubą warstwą, gdyż po dłuższym czasie mogą powstać zacieki. Po malowaniu montujemy wszystko spowrotem (oprócz nakładania ikonek na przyciski, ale o tym później). Elementy poruszające się wylotów powietrza (miejsca stykania się lotek z wylotem i "listwy sterującej") należy oczyścić z farby co nie spowoduje iż będą się one opornie poruszać.

    Wyloty nawiewu szyb bocznych oraz konsoli głównej wejdą bez problemów (tylko czasami nie pomylcie stron z których pochodziły te wyloty - po prosty nie wejdą tam gdzie chcielibyście żeby weszły). Wystarczy je po prostu wcisnąć w miejsce przeznaczenia. Problem mogą sprawić boczne wyloty regulowane, gdyż montaż ich musi przebiec bardzo precyzyjnie:

  • po obu stronach dziury wylotowej znajdują się takie plastykowe, małe cuś, trzeba to wymontować a będzie łatwiej;

  • po wymontowaniu zakładamy to na nasz wylot i wciskamy ostrożnie do dziury, jak zaskoczy będzie git, a jak nie to trzeba próbować kolejny raz aż do skutku.


  • Po osiągnięciu tego celu przystępujemy do montażu już pomalowanych elementów konsoli głównej:

  • pokrętła wejdą gładko - wszystko jedno które włożycie gdzie i tak będą pasować;

  • przełączniki nawiewu i regulacyjne trzeba włożyć następująco - ten dłuższy idzie do regulacji (szyba, nogi itp.) a ten krótszy to regulacji szybkości wiatraczka;

  • przyciski montujemy tak żeby po prostu weszły i żeby kliknęło (nie ma to żadnego znaczenia kolejności jedynie obracając przycisk o 180 stopni możemy to stwierdzić) oczywiście przycisk-zaślepka jako ostatni; po zamontowaniu przystępujemy do przyklejenia ikonek do przycisków (super glue lub klej dwuskładnikowy) w następującej kolejności (od lewej): wycieraczka szyby tylnej, ogrzewanie szyby tylnej oraz tylne światła przeciwmgielne.


  • Po tych modernizacjach już możemy się poszczycić że coś zrobiliśmy porządnego i nasze autko będzie dziwić przechodniów na ulicy.

    Autor Widget


    Autor: ludwik88888  Kontakt Data: 2010-08-13 13:16:15
    Koledzy jeśli chodzi o mnie to kierownica ok. ale reszta w tym przypadku nie koniecznie jest godna naśladowania, ale kwestia gustu...

    Autor: Dropsiu  Kontakt Data: 2010-01-06 22:01:02
    Osobiście uważam że nie powinniście brać tego jako pierwowzór do zmieniania wystroju w swoim "autku" . Mi się bardzo przydał ten temat do naprawy przycisków, a także to usatysfakcjonowania mojej ciekawości co tam jest po drugiej stronie ^^.

    Moje uno pozostało w oryginalnym stylu ; ))

    Autor: wck1988  Kontakt Data: 2008-12-11 22:54:37
    mogłby mi ktos wysłać białe zegary do uno 900 czyli licznik i paliwo

    Autor: Florek  Kontakt Data: 2008-03-26 20:46:46
    Super przeróbka kierownicy oraz drążka;] mam tylko pytanko jakie mieszki pasują do uno ;] czekam na odp;] pozdrawiam

    Autor: unoclip  Kontakt Data: 2007-12-29 09:13:28
    Siema!!! Niedawno kupiłem uno clip 1998 ies i chciałem go troszke stuningowac ,mam na mysli zmienic zegary na białe[paliwa,prędkościomierz i temperatury] w sklepie sa one trudno dostepne a na all...drogie :/ gdyby ktos miał tarcze zagarów białych zeskanowanych to prosze o przesłanie na poczte fiatuno2g@wp.pl POZDRO!! :] A tak pozatym to bardzo fajne uno :) SPOKO!!!

    Autor: wicherek  Zobacz profil  Kontakt Data: 2006-03-15 21:07:58
    kierownica ok , gałka ok ale malowanie tych plastikowych elementow obnizyło jakość wizualną polecałbym juz pomalować te elementy lecz nie wszystkie specjalną farbą do plastiku ale w innym kolorze np.srebny pozdrowionka

    Autor: ania  Kontakt Data: 2005-12-04 21:51:42
    nie będę komentować doboru kolorów, bo to kwestia gustu, ale uważam że jeżeli ktoś dobrze je dobierze tzn będą stonowane i pasujące do całości, to będzie wyglądało bardzo dobrze. ;)

    Autor: Piotr  Kontakt Data: 2005-11-24 15:42:58
    moim zdaniem malowanie wnętrza to wiocha totalna,brakuje jeszcze małej choinki z lampkami i maskotki psa z ruchomą głową z tyłu.to tylko moje zdanie.

    Autor: ruskm  Zobacz profil  Kontakt Data: 2005-07-11 08:32:13
    Ja nie skrytykuje bo kazdy ma to co lubi lub lubi to co ma....


    ale ja bym tak nie skrzywdzil swojego autka...

    Autor: KotSylwester  Kontakt Data: 2004-11-26 09:55:41
    Siemka, według mnie kicha straszna.Malowanie wnętrza wychodzi koszmarnie. Robienie z samochodu pisanki. Wg. mnie lepiej dobrze wyczyścic i zrobić plakiem matowym. A kolorek błękitny.... Kojaży mi się podobnie do świecących spryskiwaczy, dobre ale na wieś. Sorrki za szczerą do bólu odpowiedź.

    Redakcja www.fiatuno.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.
      Na skróty - mapa serwisuKlubowiczów: 3295 
    Wszystkie prawa zastrzeżone (c) 2004-2012 Uno Klub Polska.
    Zabrania się kopiowania materiałów z tej strony bez pisemnej zgody Redakcji fiatuno.pl.
    Design i wykonanie - Messer