Nowy użytkownik    Logowanie 
» Legalizacja SWAPa
autor: mariolka Zobacz profil Kontakt  Modyfikacja artykułu: 2010-02-10 16:50:20, odsłon: 7408


Witajcie.

Chciałem się z Wami podzielić jak to w Polsce a dokładnie na Podkarpaciu zalegalizować zmianę silnika i dokonać zmian w Dowodzie Rejestracyjnym.

Zacznę od tego że w styczniu kupiłem Uno z silnikiem 1.3ieTurbo ale w Dowodzie Rejestracyjnym było wpisane, że jest to 1.0 i żeby spać spokojnie postanowiłem odważyć się i zalegalizować ten silnik 1.3ie Turbo.
A więc pierwsze co zrobiłem, to oczywiście poruszyłem temat na naszym forum i tam dostałem kilka cennych wskazówek od czego zacząć i gdzie pójść. Później zacząłem działać tak jak mi zalecono a więc:
- poszedłem do Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów i tam zapytałem co jest potrzebne do zmiany silnika i do zmiany pojemności w Dowodzie Rejestracyjnym a także zapytałem czy jest potrzebna Umowa kupna silnika. Odpowiedź była krótka: Proszę przyjechać autem a my zrobimy resztę i wypiszemy Zaświadczenie o dokonanych Zmianach dla Wydziału Komunikacji i Umowa o kupnie silnika nie będzie potrzebna.
I skoro tak powiedzieli mi na Okręgowej Stacji, to ja podbudowany takim obrotem sprawy poszedłem do Wydziału Komunikacji i zadałem te same pytania co zadałem na Okręgowej Stacji. I tu zaczęły się schody... bo w Wydziale Komunikacji jednak zażyczyli sobie aby była Umowa o kupnie silnika... lecz ja już uświadomiony tym co mi mówiono wcześniej zacząłem się upierać, że jednak nie jest potrzebna Umowa o kupnie silnika i wybuchła mała sprzeczka po czym dokonano telefonu do rzeczoznawcy i rzeczoznawca potwierdził moje słowa, że nie trzeba Umowy kupna silnika aby zarejestrować auto i dokonać Zmian w Dowodzie Rejestracyjnym. Skoro dopiąłem swego w Wydziale Komunikacji, to zacząłem przystępować do wdrażania planu w życie. Udałem się do zwykłej Stacji Kontroli Pojazdów i zapytałem czy robili już takie zmiany w swojej działalności i odpowiedzieli, że już robili i przechodziły ich zmiany w Wydziale Komunikacji. Następnie wjechałem na kanał i tam diagnosta zaczął swoją pracę. Gdy skończył oględziny silnika i auta, to zabrał się za wypełnianie Zaświadczenia o przeprowadzonym badaniu technicznym jak również zrobił Opis Zmian dokonanych w pojeździe. Następnie zapłaciłem 86zł i odebrałem dokumenty i udałem się do Wydziału Komunikacji w celu przerejestrowania auta jak również przedstawiłem te dokumenty z dokonanymi zmianami. Wydział Komunikacji przyjął dokumenty i zatwierdził a ja odebrałem Dowód Rejestracyjny Tymczasowy ważny na miesiąc i nowe Tablice Rejestracyjne za które też trzeba było zapłacić jak to zawsze jest przy kupnie auta. I to by było na tyle jeśli chodzi o zmianę silnika i wiążące się z tym zmiany w Dowodzie Rejestracyjnym.


ps
trzeba jeszcze pójść do swojego Ubezpieczyciela z twardym Dowodem Rejestracyjnym i zgłosić zmianę pojemności.



Kliknij żeby powiększyć
OPIS ZMIAN
Kliknij żeby powiększyć
ZAŚWIADCZENIE O BADANIU TECHNICZNYM


Autor: adammody  Zobacz profil  Kontakt Data: 2012-12-21 20:59:05
NIE KAZDEMU MOZE PUJSC TAK ŁATWO , WSZEDZIE JEST INACZEJ KOLEGO

Redakcja www.fiatuno.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.
  Na skróty - mapa serwisuKlubowiczów: 3316 
Wszystkie prawa zastrzeżone (c) 2004-2012 Uno Klub Polska.
Zabrania się kopiowania materiałów z tej strony bez pisemnej zgody Redakcji fiatuno.pl.
Design i wykonanie - Messer