Nowy u¿ytkownik    Logowanie 
» Korektor si³y hamowania - zasada dzia³ania
autor: majkiel Zobacz profil Kontakt  Modyfikacja artyku³u: 2016-03-18 13:11:00, ods³on: 6467


Artyku³ pochodzi ze strony Fiat Uno Team

Korektor si³y hamowania

Kliknij ¿eby powiêkszyæ
Po³±czenie korektora z belk±
Korektor si³y hamowania jest umieszczony miedzy pomp± hamulcow±, a cylinderkami tylnych hamulców i ma za zadanie nie dopu¶ciæ do blokowania tylnych kó³ podczas gwa³townego hamowania. Dzia³anie korektora zale¿y bezpo¶rednio od obci±¿enia tylnej osi. Korektor hamowania to specyficzny zawór zmniejszaj±cy ci¶nienie p³ynu w tylnych cylinderkach w zale¿no¶ci od uchylenia t³oczka korektora na które wp³ywa obci±¿enie tylnej osi oraz ci¶nienie p³ynu hamulcowego wytworzone przez pompê w trakcie hamowania.

Im wiêcej podczas hamowania wysunie siê t³oczek korektora tym mniejsze cisnienie dociera do cylinderków.

Kliknij ¿eby powiêkszyæ
Regulacja korektora

W trakcie hamowania p³yn hamulcowy próbuje wypchn±æ t³oczek korektora jak najdalej i podnie¶æ d¼wigniê która jest po³±czona przez sprê¿ynê z tyln± belk±, Je¶li ty³ samochodu jest niedoci±¿ony to podczas hamowania nie nienaci¶niêta sprê¿yna pozwala na wiêksze wysuniêcie t³oczka korektora, a co za tym idzie zmniejszenie ci¶nienia na wyj¶ciu korektora.
Im bardziej jest obci±¿ony ty³ samochodu tym wiêksza si³a dzia³a na d¼wigniê / t³oczek korektora co powoduje jego ograniczony skok i wiêksze ci¶nienie podawane na tylne cylinderki.


Nowy korektor na sucho jest ca³kowicie wci¶niêty i nie da sie go sprawdziæ bez podania ci¶nienia p³ynu hamulcowego.

Kliknij ¿eby powiêkszyæ


  Na skróty - mapa serwisuKlubowiczów: 3309 
Wszystkie prawa zastrze¿one (c) 2004-2012 Uno Klub Polska.
Zabrania siê kopiowania materia³ów z tej strony bez pisemnej zgody Redakcji fiatuno.pl.
Design i wykonanie - Messer