Nowy użytkownik    Logowanie 
» Korektor siły hamowania - zasada działania
autor: majkiel Zobacz profil Kontakt  Modyfikacja artykułu: 2016-03-18 13:11:00, odsłon: 904


Artykuł pochodzi ze strony Fiat Uno Team

Korektor siły hamowania

Kliknij żeby powiększyć
Połączenie korektora z belką
Korektor siły hamowania jest umieszczony miedzy pompą hamulcową, a cylinderkami tylnych hamulców i ma za zadanie nie dopuścić do blokowania tylnych kół podczas gwałtownego hamowania. Działanie korektora zależy bezpośrednio od obciążenia tylnej osi. Korektor hamowania to specyficzny zawór zmniejszający ciśnienie płynu w tylnych cylinderkach w zależności od uchylenia tłoczka korektora na które wpływa obciążenie tylnej osi oraz ciśnienie płynu hamulcowego wytworzone przez pompę w trakcie hamowania.

Im więcej podczas hamowania wysunie się tłoczek korektora tym mniejsze cisnienie dociera do cylinderków.

Kliknij żeby powiększyć
Regulacja korektora

W trakcie hamowania płyn hamulcowy próbuje wypchnąć tłoczek korektora jak najdalej i podnieść dźwignię która jest połączona przez sprężynę z tylną belką, Jeśli tył samochodu jest niedociążony to podczas hamowania nie nienaciśnięta sprężyna pozwala na większe wysunięcie tłoczka korektora, a co za tym idzie zmniejszenie ciśnienia na wyjściu korektora.
Im bardziej jest obciążony tył samochodu tym większa siła działa na dźwignię / tłoczek korektora co powoduje jego ograniczony skok i większe ciśnienie podawane na tylne cylinderki.


Nowy korektor na sucho jest całkowicie wciśnięty i nie da sie go sprawdzić bez podania ciśnienia płynu hamulcowego.

Kliknij żeby powiększyć


  Na skróty - mapa serwisuKlubowiczów: 3295 
Wszystkie prawa zastrzeżone (c) 2004-2012 Uno Klub Polska.
Zabrania się kopiowania materiałów z tej strony bez pisemnej zgody Redakcji fiatuno.pl.
Design i wykonanie - Messer