|
|
» Korektor si³y hamowania - zasada dzia³ania
autor:
majkiel
Modyfikacja artyku³u: 2016-03-18 13:11:00, ods³on: 6467
Artyku³ pochodzi ze strony Fiat Uno Team
Korektor si³y hamowania
| Po³±czenie korektora z belk± |
| Korektor si³y hamowania jest umieszczony miedzy pomp± hamulcow±, a cylinderkami tylnych hamulców i ma za zadanie nie dopu¶ciæ do blokowania tylnych kó³ podczas gwa³townego hamowania. Dzia³anie korektora zale¿y bezpo¶rednio od obci±¿enia tylnej osi. Korektor hamowania to specyficzny zawór zmniejszaj±cy ci¶nienie p³ynu w tylnych cylinderkach w zale¿no¶ci od uchylenia t³oczka korektora na które wp³ywa obci±¿enie tylnej osi oraz ci¶nienie p³ynu hamulcowego wytworzone przez pompê w trakcie hamowania.
Im wiêcej podczas hamowania wysunie siê t³oczek korektora tym mniejsze cisnienie dociera do cylinderków.
| Regulacja korektora |
|
W trakcie hamowania p³yn hamulcowy próbuje wypchn±æ t³oczek korektora jak najdalej i podnie¶æ d¼wigniê która jest po³±czona przez sprê¿ynê z tyln± belk±, Je¶li ty³ samochodu jest niedoci±¿ony to podczas hamowania nie nienaci¶niêta sprê¿yna pozwala na wiêksze wysuniêcie t³oczka korektora, a co za tym idzie zmniejszenie ci¶nienia na wyj¶ciu korektora. Im bardziej jest obci±¿ony ty³ samochodu tym wiêksza si³a dzia³a na d¼wigniê / t³oczek korektora co powoduje jego ograniczony skok i wiêksze ci¶nienie podawane na tylne cylinderki.
Nowy korektor na sucho jest ca³kowicie wci¶niêty i nie da sie go sprawdziæ bez podania ci¶nienia p³ynu hamulcowego.
|
|
|
|