|
 |
» Korektor siły hamowania - zasada działania
autor:
majkiel
Modyfikacja artykułu: 2016-03-18 13:11:00, odsłon: 6180
Artykuł pochodzi ze strony Fiat Uno Team
Korektor siły hamowania
 | Połączenie korektora z belką |
| Korektor siły hamowania jest umieszczony miedzy pompą hamulcową, a cylinderkami tylnych hamulców i ma za zadanie nie dopuścić do blokowania tylnych kół podczas gwałtownego hamowania. Działanie korektora zależy bezpośrednio od obciążenia tylnej osi. Korektor hamowania to specyficzny zawór zmniejszający ciśnienie płynu w tylnych cylinderkach w zależności od uchylenia tłoczka korektora na które wpływa obciążenie tylnej osi oraz ciśnienie płynu hamulcowego wytworzone przez pompę w trakcie hamowania.
Im więcej podczas hamowania wysunie się tłoczek korektora tym mniejsze cisnienie dociera do cylinderków.
 | Regulacja korektora |
|
W trakcie hamowania płyn hamulcowy próbuje wypchnąć tłoczek korektora jak najdalej i podnieść dźwignię która jest połączona przez sprężynę z tylną belką, Jeśli tył samochodu jest niedociążony to podczas hamowania nie nienaciśnięta sprężyna pozwala na większe wysunięcie tłoczka korektora, a co za tym idzie zmniejszenie ciśnienia na wyjściu korektora. Im bardziej jest obciążony tył samochodu tym większa siła działa na dźwignię / tłoczek korektora co powoduje jego ograniczony skok i większe ciśnienie podawane na tylne cylinderki.
Nowy korektor na sucho jest całkowicie wciśnięty i nie da sie go sprawdzić bez podania ciśnienia płynu hamulcowego.
|
|
|
|