|
 |
» Rdza w drzwiach Fiata Uno
autor:
Klaudek
Modyfikacja artykułu: 2004-11-01 19:14:31, odsłon: 50599
Rdza w drzwiach Fiata Uno Technologia produkcyjna drzwi do fiata uno jest tak niedopracowana, że blacha jest kiepsko zabezpieczana oraz w miejscach zaciskanych kiepsko uszczelniana... Drzwi, wszystkie cztery sztuki lub dwie w przypadku różnych wersji nadwozia, są identycznie wadliwe. Na dole, gdzie woda się zbiera i powinna spływać do otworów odprowadzających, jest miejsce w którym spotykają się trzy warstwy blachy; zewnętrzny płat drzwi zawinięty do środka w kształcie ‘U’, a w środku ‘U’ wypełnia kawałek wewnętrznego płata drzwi. Jest to zaciskane i uszczelnienie ale tylko z zewnętrznej strony - od wewnątrz jest niby jakoś zabezpieczane, ale za słabo. Nie mówię już o blasze niskiej jakości, która to nosi wyraźne ślady rdzy - tak rdzy - już w momencie produkcji drzwi. Blacha jest lekko naruszona przez rdzę, no niestety to tylko Fiat.
A więc gdy zobaczymy coś takiego na drzwiach...
 | Początek rdzy |
|
To za rok będzie to wyglądało nie inaczej jak w ten sposób...
 | Zaawansowana rdza |
|
 | Zaawansowana rdza od środka ponownie |
|
 | Zaawansowana rdza od środka |
|
Niestety tak się dzieje z modelami wyprodukowanymi w kraju. Fiat mówi, że gwarancja na powłokę lakierniczą jest 3 lata a na perforacje blachy daje niby osiem lat, niestety elementy wymienne: drzwi, błotniki ... nie podlegają oczywiście gwarancji... Tak więc każdy kupuje, słucha co powiedzieli w serwisie i jeździ nie zabezpieczając nic, po co się martwić jak gwarancja na osiem lat, gdy posiadacz tak zrobi to po około czterech latach od środka drzwi zauważy rdze a po sześciu latach skończy się to dziurą tak jak na foto wyżej...
Dla czytających ten tekst w większości przypadków będzie już za późno... Ale nic, aby temu zaradzić, wystarczy rozebrać drzwi, wyczyścić i zabezpieczyć, proste nie??
Gdy już zajrzymy do dzrwi, to przekonamy się o podstępie. Na foto widzimy kanał przez który woda powinna wypływać z drzwi... niestety nieudolność produkcyjna przygotowała haczyk, przed otworem odpływowym można trafić na dołeczek w którym woda sobie będzie bardzo dobrze stała...
 | Odpływ |
|
Niestety generalnie nie można z tym nic nadzwyczajnego zrobić... Ale szczelina wzdłuż drzwi powinna być fabrycznie dobrze zabezpieczona i wypełniona, gdyby tak było to problemu by nie było oczywiście ... niestety tak nie jest, więc staramy się dobrze oczyścić - przyda się benzyna ekstrakcyjna i duża ilość ręczniczków papierowych...
 | Szczelina przygotowana do zabezpieczenia |
|
Po oczyszczeniu jako pierwszą warstwę zastosowałem rzadki Fluidol, aby dobrze wsiąkł w zakamarki...
 | Pierwsza warstwa |
|
 | Pierwsza warstwa zabezpieczenia |
|
 | Pierwsza warstwa Fluidolu |
|
Pozostawiłem aby podeschło i na to położyłem grubą warstwę Bitexu, zastosowałem Bitex w spray`u ze względu na łatwość użycia i konsystencję.
 | Kolejny etap - Bitex |
|
 | Kolejny etap zabezpieczenia |
|
|
Taką samą operacje przeprowadzamy w tylnych drzwiach, jeśli takie posiadamy...
 | Tylne drzwi po czyszczeniu |
|
 | Tylne drzwi zabezpieczone |
|
 | Tylne drzwi gotowe |
|
Po zabiegu należy zostawić otwarte drzwi, nadmiar będzie wyciekał przez otwory odpływowe, a gdy zamkniemy drzwi wyciekać będzie na próg, po zaschnięciu trzeba usuwać rozpuszczalnikiem...
 | Wyciekający nadmiar zabezpieczenia |
|
Taki zabieg warto przeprowadzić nawet na drzwiach już dość naruszonych przez rdze, spowoduje to duże spowolnienie działania rdzy a co za tym idzie, unikniemy powstania dziury... Fiat jaki jest każdy widzi, rdza była i będzie, lecz możemy spowolnić jej działanie, a to już bardzo dużo...
|
Autor:
raifort
| Data: 2012-04-05 20:39:18 |
Może pochłaniacz wilgoci (silikażel) zamontować w drzwiach? Prawdopodobnie we wnętrzu drzwi woda to skutek kondensacji pary wodnej, rozbryzgów, przeciekania uszczelki szyb ruchomych. Włożyłem do bagażnika dwa woreczki po 200 g. z silikażelem. W kabinie także. Subiektywne odczucie bardziej sucho. Nie wiem jak dobrać optymalną ilość. Nigdy czegoś takiego nie widziałem w samochodach. |
Autor:
chodorek1989
| Data: 2009-08-15 12:19:25 |
U mnie w moim Uno jest inna wada m.in duzo rdzy w podłodze nie wie ktos moze gdzie dostane nowa podłoge? poprzedni własciciele po prostu wsiadali i jezdzili jak by to krotko ujac wiec nie robili przy nim nic wiec ktos musi to teraz nadrobic prosze o odpowiedz... |
Autor:
Ajni
| Data: 2006-06-23 16:13:52 |
Ja za późno interweniowałem, zalałem dzrzwi konserwacją ale było za późno, w prawych tylnych dzrzwiach już wypadła dziura. Reszta w idealnym stanie, tylko lewe tylne w przedniej części. Wkacje się zbliżają troche czasu to trzeba będzie wyciąć i wspawać kawałek blachy po podmalować. Jak narazie zamalowałem podkładem, nawet się za bardzo nie życa w oczy bo auto koloru bordo metalik. Na drugi raz ratujcie jak tylko coś zaczyna być widać, bo inaczej będzie za późno. |
Autor:
seboboss
| Data: 2006-04-05 21:39:51 |
Profilaktyka i jeszcze raz profilaktyka. Co rok zalewam fluidolem spód drzwi i do dzisiaj tj.6 rok ani grama rdzy. |
Autor:
fred77
| Data: 2005-07-29 17:08:52 |
Rdza postępuje prawdopodobnie dlatego, że te blachy pozawijane jedna na drugą na dolnej krawędzi nie są niczym zabezpieczone i pomiędzy tymi warstwami zbiera się w małych ilościach rdza i wilgoć, a to niestety jest prawie niemożliwe o usunięcia wtedy gdy rdza pojawi się na dobre i wciąż wyłazi. |
|
Redakcja www.fiatuno.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. |
|
|
|