Nowy użytkownik    Logowanie 
» Wymiana linki sprzęgła w Uno MkI
autor: ettore Zobacz profil Kontakt  Modyfikacja artykułu: 2005-01-17 23:59:33, odsłon: 31223


Jeżeli wciskanie sprzęgła wiąże się z wyraźnym "jęknięciem" linki lub potrzebna est duża siła, należy sie spodziewać, że cięgno srzęgła jest już zużyte. Przesmarowanie może pomóc, ale jeżeli linka przerdzewiała albo pancerz pękł, wtedy jedynym rozsądnym (i całkim niedrogim) rozwiązaniem jest wymiana części.
Wymianę linki sprzęgła przedstawię na przykładzie modelu z silnikiem 903ccm. Różnice w stosunku do innych wersji silnikowych polegaję zapewne jedynie na innym mocowaniu do dźwigni sprzęgła w skrzyni biegów.

Zacząć możemy od wnętrza samochodu. Najpierw odczepiamy linkę od pedału sprzęgła poprzez zdjęcie blaszanej zawleczki i ściągnięcie oczka z trzpienia.
Następnie należy wyjąć końcówkę pancerza linki z blachy przedniej przegrody. Najprościej ją po prosu wybić uderzając mocno ręką we wkrętak oparty o plastikowe zakończenie pancerza. Można to zrobić bardziej elegancko przekręcając końcówkę pancerza o 90 stopni w prawo lub lewo, ale trzeba to robić od strony komory silnika. Jeśli linka ma już parę lat może to jednak być trudne.

Kliknij żeby powiększyć
Zawleczka
Kliknij żeby powiększyć
Mocowanie pancerza od wewnątrz
Kliknij żeby powiększyć
Nakrętki
Kliknij żeby powiększyć
Pancerz z zewnątrz
















Potem zajmujemy się mocowaniem linki w komorze silnika. Trzeba odkręcić dwie nakrętki na gwintowanej końcówce linki (co może być naprawdę trudne jeśli przerdzewiały) i wysunąć gumową końcówkę z ucha w obudowie skrzyni biegów.

Linka już wyjęta.

Kliknij żeby powiększyć
Skrzydełka mocowania linki
Montaż jest równie nieskomplikowany. Należy powyższe czynności wykonać oczywiście w odwrotnym porządku. Aby zamontować końcówkę pancerza linki w przegrodzie przedniej trzeba włożyć go w otwór poziomo, mocno docisnąć i przekręcić do pionu tak, żeby linka wychodziła w dół, a plastikowe "skrzydełka" złapały za blachę po wewnętrznej stronie.

Czynności są szalenie proste i wykonując je samodzielnie można łatwo zaoszczędzić kilkadziesiąt złotych na wymianie.


Autor: makler48  Kontakt Data: 2005-01-17 16:03:03
Opis wymiany linki jest przedstawiony w sposób prosty i zrozumiały.Słowa uznamia dla autora.

Redakcja www.fiatuno.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.
  Na skróty - mapa serwisuKlubowiczów: 3309 
Wszystkie prawa zastrzeżone (c) 2004-2012 Uno Klub Polska.
Zabrania się kopiowania materiałów z tej strony bez pisemnej zgody Redakcji fiatuno.pl.
Design i wykonanie - Messer