|
 |
» Zegary od Poloneza w Uno
autor:
podwys
Modyfikacja artykułu: 2008-03-15 09:43:58, odsłon: 38948
Witam! Chciałem przybliżyć wam przeróbkę zegarów z Poloneza. Nie jest ona skomplikowana, a efekt rekompensuje cały włożony w nią trud.
Potrzebne będą: - zegary z Poloneza caro/atu plus
 | 1 |
|
- zegary od Uno mkII (mogą być niedziałające, potrzebne będą ścieżki z gniazdami, przednia szybka z obudową) - trochę kabli - śrubokręty - sprzęt do lutowania - coś tnącego, szlifierka jest najwygodniejsza i najskuteczniejsza - klej (np. poxipol) - wiertarka
Zaczynamy od rozbebeszenia zegarów Poloneza. Prędkościomierz, obrotomierz, wskaźniki i folie z piktogramami odkładamy na bok.
Zajmujemy się tylną częścią zegarów (tą z białego tworzywa). Aby zmieściła się w desce musimy przyciąć jej boki do miejsca gdzie wychodzą „kieszonki” na żarówki oraz resztę wystających elementów. Dokładniej widać to na zdjęciach.
 | 2 |
|
 | 3 |
|
Następnie musimy przyciąć czarną nakładkę na zegary, tak aby dało się do niej dokleić szybkę z Uno. Ja zrobiłem to następująco: Dolną wystającą półeczkę uciąłem ok. 5mm od płaszczyzny nakładki, górę zostawiłem jak była a boki przyciąłem zaraz za otworami na piktogramy.
Teraz musimy rozebrać zegary Uno. Na razie zajmujemy się szybką. Pozbywamy się zatrzasków i docinamy do miejsca, w którym opierają się oryginalne uniakowe nasadki na zegary.
Następnie przyklejamy szybkę do nakładki z poloneza. Największą płaszczyzną łączącą oba elementy jest dolna krawędź:
 | 4 |
|
Na górze klej łączy elementy w dwóch punktach, tak jak na zdjęciu i po przeciwnej stronie:
 | 5 |
|
Ja dodatkowo górę wzmocniłem pętelkami z drutu:
 | 6 |
|
Wygląda to tak:
 | 7 |
|
 | 8 |
|
Teraz zabieramy się za tylną część zegarów z Uno. Musimy wyciąć gniazda:
 | 9 |
|
Teraz możemy zabrać się za lutowanie. Oto schemat stworzony przez JAROxUNO według którego lutujemy:
 | 10 |
|
Najlepiej gdyby udało się zdobyć zegary poloneza z wtyczkami, wtedy sprawa jest prostsza bo nie musimy lutować do ścieżek. Jeżeli nie uda się zdobyć wtyczek to nie mamy wyboru:
 | 11 |
|
Tak wyglądają polutowane elementy, które należy jeszcze zaizolować. Ja użyłem do tego dużych ilości taśmy izolacyjnej.
 | 12 |
|
Pozostało wywiercenie otworu na zerowanie licznika. Ustalamy gdzie ma być, najpierw małe potem, duże wiertło (fi 8 powinno wystarczyć spokojnie).
Jeszcze tylko wszystko poskręcać i można zakładać.
Efekt końcowy:
 | 13 |
|
 | 14 |
|
A tutaj gdyby ktoś potrzebował:
schemat w większej rozdzielczości
Wielkie podziękowania dla: - kolegi Erjotes’a który udostępnił swojego manuala, z którego sam korzystałem - kolegi JAROxUNO, którego schemat był podstawą przeróbki
Wszelkie uwagi i pytania proszę kierować na forum FU
Pozdrawiam
|
Autor:
Adam71
| Data: 2011-02-27 21:20:57 |
super sprawa dzięki za fajną zabawe tak zrobiłem i co wyszło super bez komplikacji nawet obrotomierz chodzi (śilnik 1.4 ) orginalnoie połączenie |
Autor:
Gala
| Data: 2010-06-28 14:16:26 |
stingray tak jak jest ta szybka przodu to zaraz do niej (z góry są przykręcone) biała plastikowa "blaszka" a w niej 3 żarówki. |
Autor:
stingray
| Data: 2009-04-16 10:01:55 |
Witam Mam pytanko z troche innej beczki, czy moglby ktos mi pokazac gdzie znajduja sie zaroweczki od podswietlenia zegarow w fiacie uno 1.4, byl taki watek na autokacik.pl, ale nie moge wejsc na ta stronke bo mi wyswietla jaies dziwne teksty. Z gory dziekuje Pozdrawiam |
Autor:
Korzen89
| Data: 2008-12-13 10:20:15 |
ja mam innne pytanko. Jeżeli w moimu uno nie mam obrotomierza to co trzeba zrobic zeby działał ten z poloneza?? |
Autor:
decekk1985
| Data: 2008-03-24 13:28:16 |
Mam małe pytanko chodzi mi o to czy przebieg z liczników poloneza tez bedzie widnial w moim uniaku??:))czy tylko przenoszone sa same tablice z tego co zrozumialem to widze ze przebieg bedzie jednak z poloeza jezeli jednak sie myle to mnei poprawcie :)pozdrowienia 3Majcie Sie |
|
Redakcja www.fiatuno.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. |
|
|
|