Nowy użytkownik    Logowanie 
» Moja przygoda z Uniną
autor: Ortes Zobacz profil Kontakt  Modyfikacja artykułu: 2019-04-28 11:56:26, odsłon: 9065


Przygodę ze swoją Uniną rozpocząłem w wieku lat 16 jak Dziadek uczył mnie prowadzić :).
Później od czasu do czasu ćwiczyłem pod jego czujnym okiem. Po zrobieniu prawka mogłem go już pożyczać i samodzielnie robić wypady po Bieszczadach.
W listopadzie 2007 Unina trafiła w moje ręce na dobre. Sporo się od tamtego czasu
w nim pozmieniało. Sam samochodzik jest bardzo zadbany. Rocznik `97 większość czasu garażowany, serwisowany w ASO i z przebiegiem niewiele ponad 70 tys.

Większość czasu ze względu na studia śmiga po Krakowie, ale pojawiam się też
w Sanoku i Bielsku:).

  • A oto moje autko i niewielkie modyfikacje.


  • UNO 1.4 i.e.S. `97


    Kilka foteczek samego autka.

    Tutaj jeszcze na starych felgach.

    Kliknij żeby powiększyć
    Stare felgi


    A tutaj już na aluskach :) Jeszcze trochę roboty przy nich jest. W planach piaskowanie
    i nowy lakier.

    Kliknij żeby powiększyć
    Felgi aluminiowe


    Jeżeli chodzi o car audio, to całość napędza radyjko Pioneer MP2100.

    Kliknij żeby powiększyć
    Radyjko
    Kliknij żeby powiększyć
    Radyjko


    A to co gra to kilka głośników. Reszty się pozbyłem, bo było za ciężko.




    Jeżeli chodzi o design wnętrza i zewnętrza to zmieniłem jak na razie
    zegary...

    Kliknij żeby powiększyć
    Zegary
    Kliknij żeby powiększyć
    Zegary


    ...przyciemnione szybki...

    ... białe kierunki...

    Kliknij żeby powiększyć
    Białe kierunkowskazy


    i poprawione świecenie świateł z tyłu.

    Kliknij żeby powiększyć
    Tylne światła
    Kliknij żeby powiększyć
    Tylne światła


    Oprócz tego skróciłem drążek zmiany biegów i zainstalowałem skórzaną gałkę zmiany biegów.

    Z udogodnień wsadziłem centralny zamek na pilota i zmontowałem wyciszenie audio po otwarciu drzwi.

    No i zapomniałbym o dolocie pod maską.

    Kliknij żeby powiększyć
    Układ dolotowy


  • Gleba na miejscu :) Teraz przynajmniej trzyma się drogi. Na razie -40 na standardowych amorkach, ale może na ten sezon będzie -60 na jakiś amorkach o skróconym skoku.


  • 13.03.2009.
    Układ wydechowy został zmieniony na przelot na 2 tłumikach.
    WRC jak nic [Warcy, Rycy, Cescy].
    Spokojnie mogę polecić zakład Old Car (Kochanów). Zrobili mi na poczekaniu (3h) zaczynając od gołej blachy i rur. Wszystko pod moją Uninę :).

  • 04.08.2010
    Troszkę czasu minęło od ostatnich wpisów, ale teraz postaram się częściej uzupełniać :).
    Dostęp do edycji mnie zniechęcał, ale przełamałem się.

    Rok 2009 obfitował w spoty, usterki i różne ciekawe przygody. Te najciekawsze to:

    24.05.2009- Spot Zakrzówek
    Udało się zebrać kilka osób z Krakowa i okolic na bardzo udanego spota na Zakrzówku.
    Kliknij żeby powiększyć
    Jeden ze spotów na Zakrzówku.


    Piękna pogoda, jeziorko i niezłe widoki.

    Kliknij żeby powiększyć
    Szkoda, że to nie klubowiczka...


    Kliknij żeby powiększyć
    Buszujący w trawie :D




    około 07-09.2009- Obniżony zawias i dzwon
    W końcu upragnione -60/-40. Założone tak jak być powinno. Efekty były odczuwalne ]:->

    [thumb]Ortes-gleba.JPG|center|-60/-40[/thumb]

    Jednak radość moja została przysłonięta lekkim dzwonkiem...
    Po prostu bardzo agresywny krawężnik rzucił się na mnie!


    Kliknij żeby powiększyć
    Wszystko się udało naprawić
    Kliknij żeby powiększyć
    Nie było tak źle, jak wyglądało.




    19.12.2009- Spot Opłatkowy Rzeszów
    Oczywiście przed samym wyjazdem z Krakowa do Rzeszowa musiało coś wyskoczyć... A jak! Odwoziłem swoją piękność nie pamiętam gdzie, zatrzymuje się przed przejściem i niespodzianka... Kierowca nie wyhamował :/ Ale 1800PLN z ubezpieczenia piechotą nie chodzi :D

    Kliknij żeby powiększyć
    Skutki stłuczki.



    Rok 2010 jest równie ciekawy, jednak mniej urazowy:

    22/23.01.2010- Tech Spot West Coast Customs Fenix Garage :D
    Jako, że całe autko jest białe, wypadało zrobić coś ze zderzakiem z przodu. Dlatego też po zakupie lakieru, podkładu i pomimo baaardzo niskiej temperatury udało się pomalować przód.

    W garażu było jakieć +10, ale na zewnątrz już -20 :D
    Kliknij żeby powiększyć
    U Fenixa w garażu przed malowaniem zderzaka.
    Kliknij żeby powiększyć
    Komora lakiernicza w West Coast Customs Fenix Garage :D


    I niezastąpiona pomoc... Fenix ;)
    [thumb]Ortes-pomocnik.JPG|center|Pomalowany zderzak z pomocą kolegi Fenixa.[ humb]

    Mimo wszystko udało się...
    Kliknij żeby powiększyć
    Efekt po malowaniu zderzaka.
    Kliknij żeby powiększyć
    Efekt po malowaniu zderzaka z innej perspektywy.


    07.03.2010- Spot Jamna

    W zasadzie, to miałem napisać relację ze spota, ale jakoś nie udało mi się do tego zabrać. Może w najbliższym czasie skrobnę coś mądrego. Tymczasem napiszę tutaj, że ruszyliśmy rano z Fenixem z Krakowa w stronę Wieliczki, dalej na Lipnicę Murowaną i do Jamnej.
    Jak się okazało dojazd na samą górę Jamnej nie był tak łatwy jak nam się wydawało. Przywitała nas ogromna góra i znak, że bez łańcuchów nie ma co się pchać... a jednak.
    Kto da radę, jak nie my :D. Raz tylko musieliśmy się zatrzymać, poniważ jakieś 2 dziadki musiały sobie załozyć łancuchy. Jednak udało sie i przywitał nas taki widok:

    Kliknij żeby powiększyć
    Dzieło Mariolki :D
    Kliknij żeby powiększyć
    Po dotarciu na Jamną


    Nie obyło się bez grila
    Kliknij żeby powiększyć
    Żeby nie było, że grila nie było.
    Kliknij żeby powiększyć
    Coś tam na grilu było.


    Po późnym obiedzie, herbatce, co niektórzy piwku, przyszło nam się pożegnać.
    Mieliśmy wychodzić, gdy nagle... niespodzianka... ksiądz zaprosił nas na ?koronkę?(coś w ten deseń), więc nie wypadało odmówić...
    Pamiątkowe zdjęcie i w drogę do domów.

    Kliknij żeby powiększyć
    I koniec spota...




    29.04.2010- Tech Spot Hecznarowice
    OZU zbliżało się wielkimi krokami. Trzeba było coś wymyślić, żeby się dobrze zaprezentować. Po długich polowaniach udało mi się zdobyć progi UT i nakładki na nadkola UT :). Z nakładkami na nadkola sobie poradziłem, jednak z progami już nie było tak lekko. Co prawda były już przygotowane do założenia, jednak samo założenie wymagało pomocy. Bez Ricco by się nie udało ;)

    Kliknij żeby powiększyć
    Zabezpieczanie progów przed założeniem nakładek z UT


    Po niedługim czasie autko zaczęło wyglądać tak...

    Kliknij żeby powiększyć
    Próg na swoim miejscu. Pomalowany i obklejony


    W końcu udało się wyjechać z garażu. Warto było się tyle męczyć.

    Kliknij żeby powiększyć
    W całej okazałości przed garażem u kolegi Ricco.


    Ale wpadliśmy na pomysł, że może by tak w końcu ułatwić sobie podnoszenie maski :)

    Kliknij żeby powiększyć
    Bo trzeba ciąć blachę i krzesać iskry!!!
    Kliknij żeby powiększyć
    Montaż siłownika maski.


    Kliknij żeby powiększyć
    centerlZamontowany siłownik



    06-09.05.2010- OZU Okuninka

    Autko było pierwszy raz na OZU i udało się zdobyć 4te miejsce(niestety) w sprawnościówce i dyplom za najładnieszego uniaka OZU ex equo z Zibim.

    Rzecz jasna nie udało by się to bez drobnych modyfikacji i upiększeń.
    Poza kilkukrotną polerką lakieru doszły progi i nakładki na błotniki z UT.
    W środku zawitały zegarki z SX, nowe radyjko i wyświetlacz LCD ]:->.

    Kliknij żeby powiększyć
    Najładniejszy na OZU Okuninka 2010


    Kliknij żeby powiększyć
    Ooooogień! :D
    Kliknij żeby powiększyć
    Część sprawnościówki na OZU


    OZU obfitowało w wieczorne atrakcje, które kończyły się często późną nocą, albo jak kto woli nad ranem. Do domku miałem dalej niż do auta, więc rozładowany aku był skutkiem spania w aucie przy włączonym radiu i wideo :/.

    Kliknij żeby powiększyć
    Efekt spania w aucie przy włączonym video :)


    A tutaj już cała ekipa Okuninki.
    Kliknij żeby powiększyć
    OZU Okuninka 2010



    Się działo :D

    ---------------------------------------


  • [Poza wymienionymi datami:]


  • Co do wydechu, to już nie ryczy. Jako, że na spóźnione urodzinki dostałem tłumik końcowy Malon, który bardzo ładnie mruczy i da się jechać dłużej niż 100km zawitał pod autkiem.

    O troszkę komfortu wołał tyłek i buda uniaka, więc powróciły sprężynki -40/-40 zamiast -60/-40. Co prawda w zakrętach prowadzi się gorzej, ale da się przeżyć :).
    Ah, no i halogeny...

    Kliknij żeby powiększyć
    Pierwsze uruchomienie halogenów






    Obcenie jestem na etapie zbierania części do pewnego marzenia:

    Kliknij żeby powiększyć
    Projekt turbo i spełnianie marzeń...



    17.05.2013 UT 1,3
    Po dłuższej przerwie, zbieraniu funduszy, pomocy m.in. Ziuzia z UT i kilku innych osób projekt 1,3 T 200HP został skończony.
    Auto jeździ, nawet dobrze, tylko z aku są problemy na dzień dzisiejszy.

    1
    2
    3

    Co do bebechów, zawiasu, hamulców etc dopiszę w krótce :)


    Autor: Ortes  Zobacz profil  Kontakt Data: 2011-06-01 10:43:28
    Jednak nie późno, bo mi się popyrtoliło :) Myślałem, że mamy 2012 :D

    Autor: Ortes  Zobacz profil  Kontakt Data: 2011-06-01 10:41:44
    Patrząc na datę, to późno odpisuje, ale zawsze :) w BB bardzo rzadko. Raczej Krk i okolice.
    Ale jak będę, to może uda nam się spotkać. A pytac możesz zawsze na AK albo GG :)

    Autor: PietroDJ  Zobacz profil  Kontakt Data: 2011-05-29 22:33:06
    pojawiasz się w bielsku- białej ? może jakiś spocik? ;)
    chętnie pooglądam Twoją rakietę - mam taki sam silnik i mam kilka pytań :)

    Autor: PietroDJ  Zobacz profil  Kontakt Data: 2011-05-29 22:32:16
    pojawiasz się w bielsku- białej ? może jakiś spocik? ;)
    chętnie pooglądam Twoją rakietę - mam taki sam silnik i mam kilka pytań :)

    Autor: mariolka  Zobacz profil  Kontakt Data: 2010-08-05 07:00:32
    BRAWOOO!!!! Zacna stronica i z przyjemnością się czyta - gratuluję. Czekam na więcej, bo etap zbierania części stwarza wielkie zaciekawienie ;) czuje, że będzie się działo! :D

    Redakcja www.fiatuno.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.
      Na skróty - mapa serwisuKlubowiczów: 3309 
    Wszystkie prawa zastrzeżone (c) 2004-2012 Uno Klub Polska.
    Zabrania się kopiowania materiałów z tej strony bez pisemnej zgody Redakcji fiatuno.pl.
    Design i wykonanie - Messer