|
 |
» Parę słów o mnie i o aucie...
autor:
Sim86
Modyfikacja artykułu: 2011-05-24 00:41:11, odsłon: 5440
Witam Mam na imię Sławek i jestem z Dębieńska. Moje autko to oczywiście Fiat Uno 899ccm, 2002r. końcówka produkcji, w mojej rodzinie jest od 2006 roku a w moim posiadaniu od zeszłego. Auto to było totalną podstawą bez kompletu plastików, radia i innych udogodnień, ale posiadało owiewki na szybach przednich:):). To co już jest zrobione to podświetlenie bagażnika, klapa schowka, zegarek czyli udogodnienia luksusowe :). Jeżeli chodzi o audio to radyjko mam Blaupunkt-a jak narazie kaseta ale w planach jest już CD,głośniki przód 13cm a z tyłu 16cm w półce. Elementy upiększające moje autko to alumki 13" SPEEDLINE z seicento sporting oraz nierdzewna nakładka na rurkę. Pozdrawiam wszystkich i do zobaczenia w trasie !!
 | Moje autko |
|
 | Podświetlanie bagażnika |
|
 | Moja kobieta i jej 45S :) |
|
|
Nadeszła wiosna i nareszcie idzie się pochwalić alumkami :)
 | Na aluskach :) |
|
 | Teraz ładniejszy jest :D |
|
13.04.09 Odwożąc babcie zrobiłem mały rekonesans po Gliwicach z aparatem i mojemu Unoczkowi też się dostało ;), oto tego efekt:
 | Inna perspektywa |
|
 | Pod Polibudą |
|
21.04.09 Nareszcie bębny nie straszą swoim wyglądem;) , pomalowałem je na niebieski kolor a następne były zaciski z przodu :)
 | W czasie pracy:) |
|
 | Efekt końcowy ;D |
|
 | Tył |
|
4.05.09 Gdy wróciłem z pracy na stole leżała biała koperta, odwróciłem ją i na mojej twarzy zagościł uśmiech. Nareszcie otrzymałem korespondencje od tvardego z lepkami:). Od dzisiejszego dnia stałem się pełnowartościowym członkiem Uno Klubu :). Oczywiście wziąłem się w ten sam dzień do lepienia, w czym bardzo pomógł mi Gregu. Nie obyło się również bez asysty seniora, czyli dziadka, który podsumował to słowami:"pikne to mosz" :D.
 | Ostatni raz widok gołego tyłu |
|
 | Dokładne obliczenia by wszystko pasiło :)Gregu |
|
 | I doklejanie |
|
 | Ja w roli głównej ;) |
|  | Gregu i senior :) |
|
I oto moment na który od dawna czekałem
 | Tył |
|
 | Boczek |
|
 | Z prawej |
|
 | Nick |
|
20.11.2009 W tym dniu mój Uniak otrzymał drążek stabilizatora :D robota niebyła skomplikowana ale oczywiście nie obyło się bez szlifierki itp 3,5h roboty spokojnej roboty, mnóstwo „Pań z pod latarni”;) i 2 piwa:] Odczucia...aż tak twardo nie jest, myślałem że będzie inaczej :D ale w zakręty pewniej wchodzi, nie skacze na dziurach i nierównościach
 | To ja :) |
|
Końcówka 2009 Uniak dostał nowe amorki do przodu, wybór padł na gazowe KYB Excel-G. Kupiłem też GT Cupline -35mm i poczekają do wiosny na założenie:D. Do autka też trafiło wymarzone radyjko i nareszcie można komfortowo słuchać muzyki. Plany na 2010: - założyć sprężyny - halogeny i zderzak - wymiana przewodów hamulcowych i może coś jeszcze uda się zrobić ale o tym w trakcie ;)
2010
Autko dostało nowe oponki na tył Fulda Eco Control 165/70/13
02.05.10 W autku zostały zamontowane białe kierunkowskazy przednie jak i licznik z obrotomierzem od SX-a. Stan licznika ustawiłem według licznika seryjnego, bo po co zmieniać i kopać.
Wymieniłem wszystkie przewody hamulcowe z przodu tak jak było w planach. W międzyczasie na osłonę słoneczną od strony pasażera trafiło lusterko :), coby Panie miały gdzie podziwiać swoje wdzięki ;). Wywaliłem także starą, zardzewiałą antenę "bat" a na jego miejsce trafiła antenka z Punto mk1.
05.06.10 Sprężynki nareszcie trafiły do auta po klubowym tech-spocie u Fenixa(relacja na forum). Auto zaczęło przewidywalnie jeździć, kierownica reaguje na każdy ruch tak jakby dead zone zmalał.
09.06.10 Na licznik zagościły same jedynki :D 111 111km ;)
17.08.10 Odszedł od Nas zielony Unolot Ani z powodów wszechobecnej rdzy jak i pozbycia się uszczelki pod głowicą w silniku... Jego miejsce zastąpił czerwony, równiej 45S i także 94r odkupiony od kuzyna. Mój zyskał lotkę tylnej klapy jak i nowy tłumik końcowy z zielonego.
26.08.10 W tym czasie licznik pokazał 114152 km Zakupiłem i zamontowałem nowe amorki do tyły. Wybór padł na KYB Excel-G gdyż z przodu bardzo dobrze się spisują więc i na tył takie trafiły.
 | Przed założeniem |
|
 | Po założeniu |
|
10.09.10 Ożywiłem wskaźnik temperatury płynu chłodniczego przez wymianę czujnika z seryjnego na czujnik z CC 900. Nareszcie widać jaką temperaturę ma silnik :) Zakupiłem również nowe klocki do przodu i zamontuję je lada dzień
25.10.10 Zmiana układu hamulcowego na wydajniejszy. Wybór padł na tarcze wentylowane 240mm z zaciskami Palio Weekend które zostały wymontowane, kompletnie zregenerowane i zamontowane w aucie. Tarcze Optimal bs-5170 palio weekend 96/01r. Klocki Lpr 05P652 Bravo/Brava 1,4 12V Autofren Repair kit ATE Tłoczki hamulcowe tma-02 Odpowieczniki
 | 240 mm |
|
Koszt całości to 328zł. Przy okazji został wymieniony płyn hamulcowy na nowy. Przy stanie licznika 116147 km.
Stare wysłużone felgi stalowe zostały wymienione na aluminiowe 3-uj ramienne FSO co daje komplet Alu na zimę :) Opony bez zmian Globgum CW-780 155/70 R13
29.10.2010 Od jakiegoś czasu miałem zamontowane halogeny Neoline w zderzaku i jeździłem z niepodłączonymi... Dzięki pomocy Majkiela zostały One podłączone i świecą. Kosmetyką zajmę się na wiosnę lun w jakiś zimowy wieczór, jak narazie najważniejsze żeby świeciły na przegląd w lutym :)
 | Z halogenkami |
|
16-20.05.11 Akcja konserwacja i reperowanie podwozia. Zostały wspawane wstawki tam gdzie blacha się utleniła ;). Miejsce spawów zostało zabezpieczone podkładem a później cała podłogo została poddana konserwacji. Zewnątrz również zrobiłem konserwację(podłoga+nadkola). Zaciski z 240-stek pomalowałem pod kolor bębnów które były odświeżone przy zmianie z zimówek na letnie opony. Wymieniłem wkręty ozdobnych plastików na nowe a każdą śrubkę w czasie składania auta przesmarowałem smarem co nie będzie problemu przy ponownym odkręcaniu Stan licznika 122461
 | 1 |
|
 | 2 |
|
 | 3 |
|
|
|
|
|