|
|
» Abarth -> Uno Turbo MK1
autor:
AdrianUT
Modyfikacja artykułu: 2011-07-03 13:15:22, odsłon: 15704
[size=75][color=#00FF00]Duża ilość zdjęć (800x600, ~100kb) brak miniaturek.[/color][/size] Witam Serdecznie,
Pochodzę z Zawiercia tj. woj. Śląskie chciałbym przedstawić Wam mój projekt i jego historię.
Jako baza posłużył 3-drzwiowy Fiat Uno z 1983 roku w dość opłakanym stanie, który znaczną część życia spędził rdzewiejąc w krzakach. W 2008 roku przyszedł w końcu czas na reanimację zakrojoną na szerszą skalę. Na pierwszy ogień poszła blacharka i tak po kilku miesiącach dłubania, w maju 2009 udało się zakończyć pierwszy etap odbudowy. Następny w kolejności był silnik, niestety seryjne 0,9 o zabójczej mocy 45KM nie napawało optymizmem. Auto zostało uruchomione z kupionym okazyjnie seryjnym silnikiem 1.4 N/A, który był tylko etapem przejściowym na czas poszukiwania jednostki z Uno Turbo. W drugiej połowie 2010r. po wstępnym skompletowaniu gratów potrzebnych do wspomnianego wcześniej swapa motor doczekał się remontu i przy okazji na małej kuracji wzmacniającej ;) Po długich "perturbacjach" związanych z ciągłymi zakupami brakujących części oraz masą innych czynników w czerwcu 2011 udało się przywrócić Uno do świata żywych :) Na chwile obecna silnik zalany minerałem dociera się na niskim booscie.
Aktualny spec poniżej, enjoy :)
[url=http://www.fotosik.pl][/url]
Marka i Model: Fiat Uno Mk I 1.4 Turbo `83r.
Silnik: -Blok 146A2.000 -Konwersja z 1301->1372 cm3 -Układ korbowy Uno 1.4 N/A, nowe panewki, pierścienie -Wymieniony kompletny rozrząd, uszczelki, simmeringi,termostat, węże,kable, etc. -Świece NGK BCPR7ET -Głowica splanowana, dotarte zawory, nowe uszczelniacze -Wałek rozrządu Uno 1.4 N/A
Elektronika & Układ zasilania: -Seryjne UT Mk I (bez odcinki) -Akumulator w bagażniku
Układ dolotowy: -Orurowanie custom z nierdzewki -Seryjny Intercooler -Kit K&N K57i -Łączniki silikonowe FMIC Performance -MBC ProPerfekt -BOV ProPerfekt Typ I
Układ wydechowy: -Garrett T28 TE2701 z silnika RB26DETT (Nissan Skyline) -Custom DP -kolektor wydechowy Punto GT w bandażu termoizolacyjnym -Kpl. wydech z nierdzewki 2,37" -Przelotowy tłumik końcowy
Układ chłodzenia: -Nowa chłodnica BEHR -Nowa pompa wody, termostat -Płyn chłodniczy G12+
Układ napędowy: -Skrzynia z UT Mk II (górne wybieranie) -Przegląd, nowe uszczelniacze -Sprzęgło OEM 190mm -Olej Valvoline 75W90 -Nowe przeguby Metelli
Zawieszenie: -Amortyzatory OEM Magneti Marelli -Rozpórka tylnych kielichów -Sprężyny progresywne Power Tech -60/-60mm -Nowe wahacze, łączniki, końcówki drążków,łożyska etc. -Felgi OEM 13" Speedline
Ukł. hamulcowy: -Seria UT 240mm (wentylowane) -Zaciski zregenerowane -Tarcze TRW -Klocki ATE -Przewody Ferodo -Płyn hamulcowy Ferodo Racing DOT 5.1
Wnętrze: -OEM Look UT Mk I -Fotel kubełkowy kierowcy -Gałka zmiany biegów OMP
Body Kit & Audio: -W trakcie
Najbliższe plany: -Ecumaster DET 3 -Wtryskiwacze 385ccm -Pompa Walbro 255 -Sprzęgło 215mm z PGT -FMIC -Oil catch tank -Wałek rozrządu 276°/250° -Wskaźnik EGT
Fabryczna Moc i Moment: 105 KM [at] 5750RPM 146Nm [at] 3200RPM
Moc i Moment Po Modyfikacjach: -
Galeria:
Na początku:
Zabawy z blacharką:
Komora poszła w lakier:
Pierwsze kompletowanie gratów:
Zawieszenie & heble
Trochę silnikowych gratów:
Suszareczka ze skya :)
I składanie do kupy:
h
Krótki filmik jak odpycha w dniu odbioru ->> Abarth Uno Turbo MK1 Odbiór
Zapraszam do obejrzenia projektu na Uno Fani MK1 Turbo Projekt
lub Uno Turbo forum Abarth mk1 Projekt
| Photo 1 |
|
| Photo 2 |
|
| Photo 3 |
|
| Photo 4 |
|
| Photo 5 |
|
| Photo 6 |
|
| Photo 7 |
|
| Photo 8 |
|
| Photo 9 |
|
|
Autor:
marcinekqqq
| Data: 2010-10-28 19:15:34 |
też mam takie Uno lecz w dieslu oryginalny silnik byl w nim 1.3d ale byla nie mila niespodzianka z woda i musiałem włożyc inny silnik tyle ze 1.7d narazie nie zawiodlo mne i uno jest troche przerobione przód zostal ten sam czyli mk1 a tył zmieniony z mk2 i przyciemnione tylne szyby są chcialbym jeszcze zmienic tylne światła na jakieś diodowe lub na lampy typu lexus |
Autor:
AdrianUT
| Data: 2010-04-04 12:36:26 |
Mówisz i masz ;) zapraszam do obejrzenia linków ponieważ jak napisałem nie mam czasu na dokładne opowieści tak jak to zrobiłem w owych linkach ;) |
Autor:
mariolka
| Data: 2010-02-25 16:52:07 |
Witaj. Widać kawał dobrej roboty i dużego zaangażowanie dzięki czemu widzimy ładnie odrestaurowane MK1... tylko mam małą prośbę: czy mógłbyś zapodać chociaż jedno zdjęcie aktualne? No wiesz - ciekawość pożera, bo projekt soczysty i dlatego... Gratuluję i życzę wytrwałości... |
Autor:
AdrianUT
| Data: 2010-01-05 15:54:29 |
Artukuł jest zaledwie zaczęty nie mam za bardzo czasu dokończyć;P ale jak znajdę chwilę dokonam aktualizacji;) Dzięki kolego mam nadzieje że Podobał ci się w akcji ;P
Co do silnika Turbo dzięki kolego mam już motorownie która zostanie złożona od podstaw przejdzie modyfikacje dopiero wtedy wyląduje w aucie ile Mocy pokaże zobaczymy zapewniam że nie będzie to Seryjny egzemplaż ;) |
Autor:
Porki
| Data: 2009-12-12 21:05:26 |
Nie widuje Cię ostatnio z uniaczkiem na miescie, ale widzialem go w akcji :) |
Autor:
Adam8731
| Data: 2009-11-18 12:48:38 |
Życzę udanego projektu, jeżeli nie znajdziesz silnika z Uno turbo, to polecam poszukanie mocniejszej jednostki z Punto I GT jednostka jest prawie identyczna i generuje większą moc. |
|
Redakcja www.fiatuno.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. |
|
|
|