Nowy użytkownik    Logowanie 
» Abarth -> Uno Turbo MK1
autor: AdrianUT Zobacz profil Kontakt  Modyfikacja artykułu: 2011-07-03 13:15:22, odsłon: 10991


[size=75][color=#00FF00]Duża ilość zdjęć (800x600, ~100kb) brak miniaturek.[/color][/size]
Witam Serdecznie,

Pochodzę z Zawiercia tj. woj. Śląskie chciałbym przedstawić Wam mój projekt i jego historię.



Jako baza posłużył 3-drzwiowy Fiat Uno z 1983 roku w dość opłakanym stanie, który znaczną część życia spędził rdzewiejąc w krzakach.
W 2008 roku przyszedł w końcu czas na reanimację zakrojoną na szerszą skalę. Na pierwszy ogień poszła blacharka i tak po kilku miesiącach dłubania, w maju 2009 udało się zakończyć pierwszy etap odbudowy. Następny w kolejności był silnik, niestety seryjne 0,9 o zabójczej mocy 45KM nie napawało optymizmem. Auto zostało uruchomione z kupionym okazyjnie seryjnym silnikiem 1.4 N/A, który był tylko etapem przejściowym na czas poszukiwania jednostki z Uno Turbo. W drugiej połowie 2010r. po wstępnym skompletowaniu gratów potrzebnych do wspomnianego wcześniej swapa motor doczekał się remontu i przy okazji na małej kuracji wzmacniającej ;)
Po długich "perturbacjach" związanych z ciągłymi zakupami brakujących części oraz masą innych czynników w czerwcu 2011 udało się przywrócić Uno do świata żywych :) Na chwile obecna silnik zalany minerałem dociera się na niskim booscie.

Aktualny spec poniżej, enjoy :)

[url=http://www.fotosik.pl][/url]


Marka i Model: Fiat Uno Mk I 1.4 Turbo `83r.

Silnik:

-Blok 146A2.000
-Konwersja z 1301->1372 cm3
-Układ korbowy Uno 1.4 N/A, nowe panewki, pierścienie
-Wymieniony kompletny rozrząd, uszczelki, simmeringi,termostat, węże,kable, etc.
-Świece NGK BCPR7ET
-Głowica splanowana, dotarte zawory, nowe uszczelniacze
-Wałek rozrządu Uno 1.4 N/A

Elektronika & Układ zasilania:

-Seryjne UT Mk I (bez odcinki)
-Akumulator w bagażniku

Układ dolotowy:
-Orurowanie custom z nierdzewki
-Seryjny Intercooler
-Kit K&N K57i
-Łączniki silikonowe FMIC Performance
-MBC ProPerfekt
-BOV ProPerfekt Typ I


Układ wydechowy:
-Garrett T28 TE2701 z silnika RB26DETT (Nissan Skyline)
-Custom DP
-kolektor wydechowy Punto GT w bandażu termoizolacyjnym
-Kpl. wydech z nierdzewki 2,37"
-Przelotowy tłumik końcowy

Układ chłodzenia:
-Nowa chłodnica BEHR
-Nowa pompa wody, termostat
-Płyn chłodniczy G12+

Układ napędowy:
-Skrzynia z UT Mk II (górne wybieranie)
-Przegląd, nowe uszczelniacze
-Sprzęgło OEM 190mm
-Olej Valvoline 75W90
-Nowe przeguby Metelli

Zawieszenie:
-Amortyzatory OEM Magneti Marelli
-Rozpórka tylnych kielichów
-Sprężyny progresywne Power Tech -60/-60mm
-Nowe wahacze, łączniki, końcówki drążków,łożyska etc.
-Felgi OEM 13" Speedline


Ukł. hamulcowy:
-Seria UT 240mm (wentylowane)
-Zaciski zregenerowane
-Tarcze TRW
-Klocki ATE
-Przewody Ferodo
-Płyn hamulcowy Ferodo Racing DOT 5.1


Wnętrze:
-OEM Look UT Mk I
-Fotel kubełkowy kierowcy
-Gałka zmiany biegów OMP

Body Kit & Audio:
-W trakcie


Najbliższe plany:
-Ecumaster DET 3
-Wtryskiwacze 385ccm
-Pompa Walbro 255
-Sprzęgło 215mm z PGT
-FMIC
-Oil catch tank
-Wałek rozrządu 276°/250°
-Wskaźnik EGT


Fabryczna Moc i Moment:
105 KM [at] 5750RPM
146Nm [at] 3200RPM

Moc i Moment Po Modyfikacjach:
-

Galeria:

Na początku:


Zabawy z blacharką:










Komora poszła w lakier:




Pierwsze kompletowanie gratów:














Zawieszenie & heble
























Trochę silnikowych gratów:













Suszareczka ze skya :)






I składanie do kupy:















































h





















Krótki filmik jak odpycha w dniu odbioru ->> Abarth Uno Turbo MK1 Odbiór


Zapraszam do obejrzenia projektu na Uno Fani MK1 Turbo Projekt

lub Uno Turbo forum Abarth mk1 Projekt
Kliknij żeby powiększyć
Photo 1
Kliknij żeby powiększyć
Photo 2
Kliknij żeby powiększyć
Photo 3


Kliknij żeby powiększyć
Photo 4
Kliknij żeby powiększyć
Photo 5
Kliknij żeby powiększyć
Photo 6

Kliknij żeby powiększyć
Photo 7
Kliknij żeby powiększyć
Photo 8

Kliknij żeby powiększyć
Photo 9


Autor: marcinekqqq  Zobacz profil  Kontakt Data: 2010-10-28 19:15:34
też mam takie Uno lecz w dieslu oryginalny silnik byl w nim 1.3d ale byla nie mila niespodzianka z woda i musiałem włożyc inny silnik tyle ze 1.7d narazie nie zawiodlo mne i uno jest troche przerobione przód zostal ten sam czyli mk1 a tył zmieniony z mk2 i przyciemnione tylne szyby są chcialbym jeszcze zmienic tylne światła na jakieś diodowe lub na lampy typu lexus

Autor: AdrianUT  Zobacz profil  Kontakt Data: 2010-04-04 12:36:26
Mówisz i masz ;) zapraszam do obejrzenia linków ponieważ jak napisałem nie mam czasu na dokładne opowieści tak jak to zrobiłem w owych linkach ;)

Autor: mariolka  Zobacz profil  Kontakt Data: 2010-02-25 16:52:07
Witaj. Widać kawał dobrej roboty i dużego zaangażowanie dzięki czemu widzimy ładnie odrestaurowane MK1... tylko mam małą prośbę: czy mógłbyś zapodać chociaż jedno zdjęcie aktualne? No wiesz - ciekawość pożera, bo projekt soczysty i dlatego... Gratuluję i życzę wytrwałości...

Autor: AdrianUT  Zobacz profil  Kontakt Data: 2010-01-05 15:54:29
Artukuł jest zaledwie zaczęty nie mam za bardzo czasu dokończyć;P ale jak znajdę chwilę dokonam aktualizacji;) Dzięki kolego mam nadzieje że Podobał ci się w akcji ;P

Co do silnika Turbo dzięki kolego mam już motorownie która zostanie złożona od podstaw przejdzie modyfikacje dopiero wtedy wyląduje w aucie ile Mocy pokaże zobaczymy zapewniam że nie będzie to Seryjny egzemplaż ;)

Autor: Porki  Zobacz profil  Kontakt Data: 2009-12-12 21:05:26
Nie widuje Cię ostatnio z uniaczkiem na miescie, ale widzialem go w akcji :)

Autor: Adam8731  Kontakt Data: 2009-11-18 12:48:38
Życzę udanego projektu, jeżeli nie znajdziesz silnika z Uno turbo, to polecam poszukanie mocniejszej jednostki z Punto I GT jednostka jest prawie identyczna i generuje większą moc.

Redakcja www.fiatuno.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.
  Na skróty - mapa serwisuKlubowiczów: 3317 
Wszystkie prawa zastrzeżone (c) 2004-2012 Uno Klub Polska.
Zabrania się kopiowania materiałów z tej strony bez pisemnej zgody Redakcji fiatuno.pl.
Design i wykonanie - Messer