|
 |
» Fiat Uno 1.0 fire & Fiat Uno Turbo 1.4
autor:
Spiller
Modyfikacja artykułu: 2010-01-24 15:15:00, odsłon: 10060
Witam serdecznie Jest rok 1996. Z polskiego salonu w Białymstoku wyjeżdża czerwone, pachnące nowością auto…
Fiat Uno 1.0 Fire Auto wyprodukowane w podstawowej wersji, potocznie zwanej „golasem”. Przez lata służy bezawaryjnie mojemu Tacie w codziennym użytkowaniu. W 2006r zdaję prawo jazdy. Pojawiają się pomysły modyfikacji i doposażenia auta. Klapka schowka, panel z zegarkiem, oświetlenie bagażnika, radio z głośnikami, obniżone zawieszenie Sparco, alufelgi, stabilizator przedniego zawieszenia, ogrzewanie ze środkowych kratek, obrotomierz. Coraz częściej pojawiają się pomysły zwiększenia mocy silnika. Uturbienie, swap…
W 2007 roku zapada decyzja: 1.0 pozostaje z seryjnym silnikiem z racji świetnej kondycji i niewielkiego przebiegu.
 | 1.0 fire |
|  | felgi abarth |
|
Pojawia się 1.4T…. Szare niepozorne auto wyprodukowane we Włoszech w 1992 roku. Według zapewnień poprzedniego właściciela w świetnym stanie wizualnym i mechanicznym. Trasa przez pół Polski do domu odkrywa większość problemów i defektów. Zacierająca się turbosprężarka chlapiąca olejem, słaba kompresja silnika, wyjące łożyska kół, nadmierne spalanie benzyny… trzeszczące plastiki, niedziałająca regulacja ogrzewania, brak podgrzewania tylnej szyby, przeciekające wnętrze auta, połamane wkładki zamków w drzwiach, ciężko zwijające się pasy bezpieczeństwa, niesprawne światła awaryjne i wiele innych większych bądź mniejszych usterek, na wypisywanie których szkoda czasu.
Jedno było pewne: po pierwszej jeździe tym autem można się było nim zauroczyć. Moc, przyśpieszenie, niepozorność, świadomość posiadania czegoś wyjątkowego przewyższała wszystkie koszta i ogrom prac włożonych w to aby ten pojazd jeździł. Tym bardziej powodem do dumy był fakt, iż moje UT jest oryginałem wypuszczonym z fabryki a nie autem po swapie. Sezon za sezonem i auto odzyskiwało dawny blask.
 | 1.4 Turbo |
|  | profil |
|
 | 15 cali |
|
Silnik przeszedł mały remont, turbosprężarka 4krotną regenerację (podziękowania dla patałachów z pod Wrocławia grrrrr…), auto dostało wór nowych części, m.in. wałek rozrządu z uno 1.5, nowe sprzęgło, pierścienie tłokowe, panewki, skrzynię biegów, wszelkie paski, uszczelki, płyny eksploatacyjne. Wnętrze zostało rozebrane do blach w celu konserwacji i usunięcia przecieków. Podłoga została zabezpieczona antykorozyjnie. Z zewnątrz pojazd dostał nowe zderzaki, zlikwidowane przyciemniane szyby. Zawieszenie z nowymi amortyzatorami kayaby i sprężynami -45 Apex’a. Do tego 15” alufelgi i jedyne słuszne opony 195/45/15. Układ wydechowy przelotowy. Auto jeździ na MBC i doładowaniu 0,85b co wraz z nieco ostrzejszym wałkiem rozrządu, przelotowym wydechem i najważniejsze – zdrowym silnikiem - powinno dać ciekawy wynik na hamowni. O czym mam zamiar się przekonać w najbliższym czasie. Aa… warto też dodać o zaworze upustowym properfekt czyli pssssssssssst…… :)
 | 2xuno |
|
 | front |
|
 | 1 |
|
zimowo:
 | 1 |
|
 | 2 |
|
 | 3 |
|
i na koniec zdjęcie grupowe: Podlasie Team :)
 | lukasz1t, ja, gajoss |
|
Pozdrawiam wszystkich czytających i do zobaczenia na drodze :)
Łukasz
|
Autor:
Spiller
| Data: 2010-06-03 11:49:41 |
dzięki :) |
Autor:
mariolka
| Data: 2010-02-01 16:51:10 |
Cześć. No w końcu jest stronka! Brawo za stronkę i gratulacje za trud włożony w UT! Efektowne i super zadbane oraz extra wyglądające UNOturbo. Pozdrawiam. |
|
Redakcja www.fiatuno.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. |
|
|
|