|
![](/images/strona/empty.gif) |
» Kontrolka poziomu płynu do spryskiwaczy
autor:
Junak
Modyfikacja artykułu: 2011-10-02 22:26:45, odsłon: 9962
Chcę tu przedstawić sposób wykonania kontrolki poziomu płynu do spryskiwaczy według mojego pomysłu. Potrzebne nam będą do tego: -dwa kawałki przewodu -lutownica, -silikon (np. przejrzysty dekarski) -dwie samiczki do zalutowania na kablach, -jeden samczyk do zalutowania na kablach, -zbiorniczek od płynu hamulcowego wraz z zakrętką w której jest pływak, najlepiej jeśli będzie on odsłonięty, (ja użyłem takiego pochodzi on z forda)
![Kliknij żeby powiększyć](/magazyn/obraz/th-Junak-zbiorniczek2.jpg) | Zbiorniczek z forda |
|
-słomka do napoju, -klej na ciepło. -multimetr
Na początek należy spuścić cały płyn ze zbiornika do spryskiwaczy, ja zdjąłem wężyk od spryskiwacza tylnej szyby i w ten sposób spuściłem płyn. Następnie należy odciąć gwint ze zbiorniczka od płynu hamulcowego tak aby był wokół niego jak największy kołnierz. Przymierzamy czy pasuje do zbiornika od spryskiwaczy i jeśli wszystko pasuje smarujemy kołnierz silikonem i przyklejamy, po chwili zlutowujemy oba plastiki do siebie, powinno to wyglądać tak:
![Kliknij żeby powiększyć](/magazyn/obraz/th-Junak-DSC00565.JPG) | gwint |
|
po tym zabieramy się za przeróbkę pływaka, bierzemy zakrętkę i przy pomocy małych kombinerek wyciągamy z wtyczki styki:
![Kliknij żeby powiększyć](/magazyn/obraz/th-Junak-DSC00571.JPG) | styki 1 |
|
![Kliknij żeby powiększyć](/magazyn/obraz/th-Junak-DSC00570.JPG) | styki 2 |
|
![Kliknij żeby powiększyć](/magazyn/obraz/th-Junak-DSC00569.JPG) | styki 3 |
|
po ich wyjęciu mamy dostęp do pływaka, przecinamy go tak jak na rysunku czyli mniej więcej w połowie długości.
![Kliknij żeby powiększyć](/magazyn/obraz/th-Junak-plywak.jpg) | pływak |
|
Po przecięciu zakładamy na niego słomkę po uprzednim jej skróceniu do odpowiadającej nam długości, ja zrobiłem taką długość że lampka zapala się jak mam około 200 ml płynu, aby to ustalić nakładamy słomkę na części pływaka, wygląda to tak:
![Kliknij żeby powiększyć](/magazyn/obraz/th-Junak-DSC00568.JPG) | pływak 2 |
|
Wlewamy do zbiornika ilość płynu przy jakiej chcemy żeby się zapalała lampka, składamy pływak i sprawdzamy przy pomocy miernika ustawionego na sprawdzanie przejścia czy czujnik się załączył, jeśli się załączy możemy przykleić słomkę do pływaka klejem na ciepło, trzeba użyć minimalnej ilości ponieważ jak się użyje za dużo pływak może być cały czas zatopiony. Po złożeniu zakrętki wygląda ona tak:
![Kliknij żeby powiększyć](/magazyn/obraz/th-Junak-DSC00564.JPG) | zakrętka z pływakiem |
|
Teraz gdy mamy gotowy pływak i złożoną zakrętkę należy wykonać instalację elektryczną. Jeden przewód od czujnika przypinamy do stałej masy, ja go wpiąłem w listwę pod akumulatorem. Drugi przewód prowadzimy do kabiny i podpinamy pod styk od wolnej kontrolki, u mnie to wygląda tak:
![Kliknij żeby powiększyć](/magazyn/obraz/th-Junak-DSC00562.JPG) | kostka |
|
Ja użyłem kostki ponieważ mam już zaplanowane przeznaczenie pozostałych kontrolek i takie rozwiązanie jest lepsze dla mnie. Ale tym którzy będą mieli tylko tą kontrolkę wystarczy zalutować wsuwki na przewodzie i oizolować aby nie dotknęły masy. Jest to pomocne jeśli będzie trzeba wyjąć licznik. A po zapaleniu się wygląda tak:
![Kliknij żeby powiększyć](/magazyn/obraz/th-Junak-DSC00567.JPG) | zapalona kontrolka |
|
Mam nadzieję, że mój opis zrobienia kontrolki niskiego poziomu płynu do spryskiwaczy jest wystarczająco dokładny i przydatny
|
|
|
|