|
 |
» Srebrne Uno Junaka
autor:
Junak
Modyfikacja artykułu: 2012-09-07 23:22:50, odsłon: 6654
Moja „znajomość” z Uno zaczęła się w 2004 roku kiedy dostał je mój dziadek, jeździł nim 6 lat, w tym czasie z tego co wiem dokonywał kilku napraw blacharskich, i tego co konieczne w każdym aucie czyli wymiany oleju i tak dalej. W wakacje 2010 roku dostałem to Uno ja, od razu się z nim bardzo „zaprzyjaźniłem”, od tamtego czasu w moim samochodzie dokonałem wielu zmian. Z zewnątrz auto prezentuje się dobrze blachy są już zdrowe, wszystko co wymagało naprawy zostało zrobione.
 | uno Junaka 1 |
|
 | uno Junaka 2 |
|
 | uno Junaka 3 |
|
 | uno Junaka 4 |
|
Jedną z pierwszych zmian było zamontowanie przekaźników świateł co poprawiło znacznie ich świecenie. Następnie zamontowałem zegary z wersji SX. Prezentują się one tak:
 | zegary sx |
|
 | podświetlenie zegarów sx |
|
Razem z montażem zegarów zabrałem się także za zmiany podświetlenia przycisków i zegarka z koloru zielonego na niebieski, oraz zastąpiłem żarówki diodami.
 | przyciski |
|
Kolejną z przeróbek było zamontowanie światła w schowku:
 | lampka w schowku |
|
Przerobiłem także lampkę w podsufitce aby dało się ją wyłączyć, a także dołożyłem drugą koło lusterka kierowcy, wykonałem do nich sobie żarówki na diodach oraz podświetlenie na nogi które sterowane jest za pomocą lampki koło lusterka
 | lampka |
|
Następną modyfikacją było wykonanie lampek w bagażniku, po stwierdzeniu że w nocy po prostu nie idzie nic w nim znaleźć, lampki wkomponowałem tak żeby wyglądały jak fabryczne
 | lampka lewa |
|
 | lampka prawa |
|
 | lampka zgaszona |
|
W aucie zmieniłem także hamulce przednie na 240mm wentylowane ze Sieny 1.6 16v, w planach mam także montaż większego Serwa z Tipo i pompy hamulcowej z wspomnianej już Sieny. Zmiana hamulców się opłaciła bo auto teraz się zatrzymuje a nie tylko zwalnia. W planach na przyszłość mam montaż hamulców tarczowych z tyłu.
 | tarcza 240mm |
|
Wymieniłem także podsufitkę na nową i wykonałem nowe obicia drzwi bo na starych rosły grzybki:P i się rozlatywały. Obicia wykonałem od podstaw samodzielnie, kosztowały mnie wiele pracy ale się opłacało, teraz mam czarno niebieskie zrobione ze skóry
 | lewy przod |
|
 | prawy przod |
|
 | tył |
|
Kolejną z przeróbek jest założenie elektrycznych szyb, szukałem zwykłego podnośnika bo miałem jeden zepsuty i trafiłem na okazję i kupiłem cały komplet potrzebny do montażu, odrazu podświetliłem oryginalne przyciski.
 | przycisk dzien |
|
 | podswietlenie 1 |
|
 | podswietlenie 2 |
|
1.IV.2012 Przyszedł czas na aktualizację tematu o moim Uno od kiedy pisałem ten artykuł w Uno się trochę zmieniło, dostało halogeny, zostało oznakowane lepkami UKP i autokącikowymi, oto fotki tych zmian:
 | Uno 2012 |
|
 | Uno 2012 |
|
 | Uno 2012 |
|
 | Uno 2012 |
|
 | Uno 2012 |
|
 | Uno 2012 |
|
 | Uno 2012 |
|
 | Uno 2012 |
|
 | Uno 2012 |
|
we wnętrzu także doszło kilka zmian, uno dostało nowy mieszek biegów:
 | mieszek |
|
 | mieszek |
|
poza tym została uporządkowana już dość rozbudowana instalacja elektryczna:
 | skrzynka bezpieczników |
|
zmieniłem też kontrolki w liczniku teraz dopiero widać je po ich zapaleniu:
 | licznik sx |
|
 | licznik sx |
|
 | licznik sx |
|
wykonałem też niebieski panel od nawiewu:
 | konsola środkowa |
|
jeszcze dodaje zdjęcia wnętrza w zarysie ogólnym:
 | wnętrze |
|
 | wnętrze |
|
Kupiłem też alufelgi, na razie wyglądają tak:
 | aluski |
|
będą one wypolerowane dla uzyskania ciekawszego efektu.
Na koniec dzisiejszej aktualizacji dodaje taką oto ciekawą fotkę
 | Ufo |
|
7.IX.2012 Przyszedł czas na następną aktualizacje, od ostatniego wpisu dokonałem w Uno paru kolejnych zmian, na początek wymienię zmiany do których nie mam zdjęć, a są to: -wymiana oleju i rozrządu -wymiana miski olejowej na taką z miejscem na czujnik temperatury oleju -montaż czujnika ciśnienia oleju na wskazówkę A teraz zmiany do których mam zdjęcia:
Zamontowalem światła do jazdy dziennej i zrobiłem atrape z wyciętą środkową belką
 | atrapa i dzienne |
|
 | dzienne i atrapa 2 |
|
W aucie w końcu pojawiły się alufelgi
 | Alufelgi |
|
 | Alufelgi 2 |
|
Zdobyłem też w końcu kierownicę i licznik z Uno Turbo, w liczniku odrazu zamontowałem niebieskie podświetlenie i przerobiłem kontrolki tak żeby zamiast całego kwadracika świecił się tylko sam piktogram
 | kierownica UT |
|
 | Zegary UT |
|
Na tylnej szybie nakleiłem nowe lepki "EAT SLEEP FIAT"
 | Lepki |
|
I na koniec zdjęcia Uno w ogólnym zarysie
 | Uno |
|
 | Uno 2 |
|
 | Uno 3 |
|
|
Autor:
szefol84
| Data: 2012-07-14 00:03:18 |
Super Autko widać że wsadziłeś dużo serca oraz pracy w jego wygląd. PozdRawiam.
Bardzo proszę o kontakt na PW lub szefol84@wp.pl odnośnie cięgna zmiany biegów mam kilka pytań. |
|
Redakcja www.fiatuno.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. |
|
|
|