|
 |
» Zegary ze Sieny/Palio - montaż w Uno
autor:
majkiel
Modyfikacja artykułu: 2017-05-23 13:01:16, odsłon: 4316
Artykuł pochodzi z nieistniejącej strony Fiat Uno Team
Instalacja zegarów z obrotomierzem z fiata Sieny/Palio w UNO MK2
Zegary ze Sieny i Palio maja dokładnie taką samą obudowę jak te stosowane w Uno, mimo że producentem też jest Fiat nie oznacza to, że można je bez problemu zamontować. Problemy pojawiają się w momencie podpinania kostek. Kostki są jednakowe ale konfiguracja przewodów jest inna.
Przed rozpoczęciem przekładania konektorów we wtyczkach musimy zadbać o bardzo dobre oznaczenie przewodów tak żeby nie było problemów z późniejszą identyfikacją. Najlepiej zrobić fotkę wszystkich wtyczek w oryginalnej konfiguracji i dodatkowo na przewodach ponaklejać karteczki z taśmy lakierniczej i opisać nr styku i kostki (może się to okazać przydatne w przypadku kiedy zajdzie potrzeba by wrócić do oryginału)
Przy montażu zegarów od Sieny oprócz niezgodności kabelków natrafimy jeszcze na inne problemy, związane z brakiem odpowiednich kontrolek/symboli graficznych oraz źle pracujący obrotomierz
Kontrolki zgodne z instalacją UNO ładowanieciśnienie olejuświatła mijaniaświatła drogowekontrolka uszkodzenia układu hamulcowegorezerwa (wbudowana we wskaźnik)ssaniekierunkowskazykontrolka wtrysku
Brak kontrolek: świateł awaryjnychogrzewania tylnej szybyhamulca postojowego (dotyczy tylko w przypadku UNO mk1)świateł przeciwmgielnych tylnychświateł przeciwmgielnych przednich
Dodatkowe kontrolki: kontrolka otwartych drzwikierunkowskazy przyczepyABSkontrolka zużytych okładzin hamulcowychkontrolka poduszki powietrznejrezerwa - dystrybutorświece żarowe"CODE" immobiliserawaria świateł "stop" (brak wyprowadzenia w kostkach)
Kontrolki nadające się do podłączenia w zamian za brakujące kierunkowskazy przyczepy - światła awaryjneświece żarowe - ogrzewanie tylnej szybykontrolka zużytych okładzin hamulcowych - hamulec postojowyrezerwa / dystrybutor - światła przeciwmgielne tylnekontrolka poduszki powietrznej - światła przeciwmgielne przednie
1. Przekładkę rozpoczynamy od demontażu starych zegarów oraz oznaczenia kostek i przewodów, tak aby w dowolnej chwili po wypięciu konektorów z kostek była możliwość ustalenia skąd go wyciągnęliśmy.
2. Następnie z kostek wyciągamy wszystkie przewody, które są niezgodne z nowymi zegarami, czyli:
Kostka 1 Styk 4 ( błękitny z zielonym paskiem)
Kostka 2 Styk 1 ( jasno szary z białym paskiem) Styk 2 ( jasno szary z żółtym paskiem) Styk 3 ( jasno szary z czarnym paskiem) Styk 6 ( zielony z czarnym paskiem)
Kostka 3 Styk 2 (szary z czarnym paskiem)
Kostka 4 Styk 2 ( niebieski z żółtym paskiem) Styk 5 ( niebieski z białym paskiem) Styk 6 ( żółty z czerwonym paskiem)
Kostka 5 Styk 1 ( biały z pomarańczowym paskiem) Styk 2 ( biały z żółtym paskiem) Styk 3 ( żółty z zielonym paskiem) Styk 5 ( biały z niebieskim paskiem) Styk 6 ( biały z zielonym paskiem)
3. Teraz musimy wcześniej wypięte przewody wpiąć w odpowiednie miejsca kostek
Kostka 1 Styk 1 (kontrolka świec żarowych) wpinamy przewód ( żółty z czerwonym paskiem) Styk 3 (kontrolka SRS poduszki) wpinamy przewód od przednich halogenów (jeśli takie posiadamy, nie udało mi się ustalić koloru przewodu )
Kostka 2 Styk 1 (sygnał obrotomierza) wpinamy przewód (zielony z czarnym paskiem) przeczytaj też artykuł o dopasowaniu obrotomierza Styk 2 (temperatura wskaźnik) podłączamy przewód (jasno szary z białym paskiem) (jeśli stara deska od uno nie posiadała wskaźnika tylko kontrolkę - musimy dodatkowo wymienić czujnik temp. w silniku) Styk 3 (ciśnienie oleju - kontrolka) podłączamy przewód (jasno szary z żółtym paskiem) Styk 4 (kontrolka ładowania) podłączamy przewód (jasno szary z czarnym paskiem) Styk 5 (rezerwa paliwa ikona - dystrybutor) podłączamy przewód (biały z pomarańczowym paskiem)
Kostka 3 Styk 1 (podświetlenie zegarów) podłączamy przewód (szary z czarnym paskiem) [UWAGA !!! - Szary nie jasno szary (wypięty z tej samej kostki ze styku 2) Styk 2 (zużyte okładziny hamulcowe) rozgałęzić przewód (biały z czerwonym paskiem lub nie podłączać)
Kostka 4 Styk 5 (ssanie kontrolka) podłączamy przewód (niebieski z żółtym paskiem) Styk 6 (kierunki przyczepy) podłączamy przewód (niebieski z białym paskiem)
Kostka 5 Styk 1 (kontrolka świateł) podłączamy przewód (biały z żółtym paskiem) Styk 2 (światła długie) podłączamy przewód (żółty z zielonym paskiem) Styk 3 (kontrolka wtrysku) podłączamy przewód (błękitny z zielonym paskiem) Styk 4 (poziom paliwa - wskaźnik) podłączamy przewód (biały z niebieskim paskiem) Styk 5 (rezerwa paliwa - kontrolka) podłączamy przewód (biały z zielonym paskiem)
Dodatkowe przydatne materiały: Schematy wyprowadzeń zegarów MK1, MK2, Siena Przeróbka obrotomierza ze Sieny
|
|
|
|