Nowy użytkownik    Logowanie 
» Zegary ze Sieny/Palio - montaż w Uno
autor: majkiel Zobacz profil Kontakt  Modyfikacja artykułu: 2017-05-23 13:01:16, odsłon: 146


Artykuł pochodzi z nieistniejącej strony Fiat Uno Team

Instalacja zegarów z obrotomierzem z fiata Sieny/Palio w UNO MK2

Zegary ze Sieny i Palio maja dokładnie taką samą obudowę jak te stosowane w Uno, mimo że producentem też jest Fiat nie oznacza to, że można je bez problemu zamontować. Problemy pojawiają się w momencie podpinania kostek. Kostki są jednakowe ale konfiguracja przewodów jest inna.

Przed rozpoczęciem przekładania konektorów we wtyczkach musimy zadbać o bardzo dobre oznaczenie przewodów tak żeby nie było problemów z późniejszą identyfikacją. Najlepiej zrobić fotkę wszystkich wtyczek w oryginalnej konfiguracji i dodatkowo na przewodach ponaklejać karteczki z taśmy lakierniczej i opisać nr styku i kostki (może się to okazać przydatne w przypadku kiedy zajdzie potrzeba by wrócić do oryginału)

Przy montażu zegarów od Sieny oprócz niezgodności kabelków natrafimy jeszcze na inne problemy, związane z brakiem odpowiednich kontrolek/symboli graficznych oraz źle pracujący obrotomierz

Kontrolki zgodne z instalacją UNO
  • ładowanie
  • ciśnienie oleju
  • światła mijania
  • światła drogowe
  • kontrolka uszkodzenia układu hamulcowego
  • rezerwa (wbudowana we wskaźnik)
  • ssanie
  • kierunkowskazy
  • kontrolka wtrysku


  • Brak kontrolek:
    świateł awaryjnych
  • ogrzewania tylnej szyby
  • hamulca postojowego (dotyczy tylko w przypadku UNO mk1)
  • świateł przeciwmgielnych tylnych
  • świateł przeciwmgielnych przednich


  • Dodatkowe kontrolki:
  • kontrolka otwartych drzwi
  • kierunkowskazy przyczepy
  • ABS
  • kontrolka zużytych okładzin hamulcowych
  • kontrolka poduszki powietrznej
  • rezerwa - dystrybutor
  • świece żarowe
  • "CODE" immobiliser
  • awaria świateł "stop" (brak wyprowadzenia w kostkach)


  • Kontrolki nadające się do podłączenia w zamian za brakujące
  • kierunkowskazy przyczepy - światła awaryjne
  • świece żarowe - ogrzewanie tylnej szyby
  • kontrolka zużytych okładzin hamulcowych - hamulec postojowy
  • rezerwa / dystrybutor - światła przeciwmgielne tylne
  • kontrolka poduszki powietrznej - światła przeciwmgielne przednie


  • 1. Przekładkę rozpoczynamy od demontażu starych zegarów oraz oznaczenia kostek i przewodów, tak aby w dowolnej chwili po wypięciu konektorów z kostek była możliwość ustalenia skąd go wyciągnęliśmy.

    2. Następnie z kostek wyciągamy wszystkie przewody, które są niezgodne z nowymi zegarami, czyli:

    Kostka 1
    Styk 4 ( błękitny z zielonym paskiem)

    Kostka 2
    Styk 1 ( jasno szary z białym paskiem)
    Styk 2 ( jasno szary z żółtym paskiem)
    Styk 3 ( jasno szary z czarnym paskiem)
    Styk 6 ( zielony z czarnym paskiem)

    Kostka 3
    Styk 2 (szary z czarnym paskiem)

    Kostka 4
    Styk 2 ( niebieski z żółtym paskiem)
    Styk 5 ( niebieski z białym paskiem)
    Styk 6 ( żółty z czerwonym paskiem)

    Kostka 5
    Styk 1 ( biały z pomarańczowym paskiem)
    Styk 2 ( biały z żółtym paskiem)
    Styk 3 ( żółty z zielonym paskiem)
    Styk 5 ( biały z niebieskim paskiem)
    Styk 6 ( biały z zielonym paskiem)

    3. Teraz musimy wcześniej wypięte przewody wpiąć w odpowiednie miejsca kostek

    Kostka 1
    Styk 1 (kontrolka świec żarowych) wpinamy przewód ( żółty z czerwonym paskiem)
    Styk 3 (kontrolka SRS poduszki) wpinamy przewód od przednich halogenów (jeśli takie posiadamy, nie udało mi się ustalić koloru przewodu )

    Kostka 2
    Styk 1 (sygnał obrotomierza) wpinamy przewód (zielony z czarnym paskiem)
    przeczytaj też artykuł o dopasowaniu obrotomierza
    Styk 2 (temperatura wskaźnik) podłączamy przewód (jasno szary z białym paskiem) (jeśli stara deska od uno nie posiadała wskaźnika tylko kontrolkę - musimy dodatkowo wymienić czujnik temp. w silniku)
    Styk 3 (ciśnienie oleju - kontrolka) podłączamy przewód (jasno szary z żółtym paskiem)
    Styk 4 (kontrolka ładowania) podłączamy przewód (jasno szary z czarnym paskiem)
    Styk 5 (rezerwa paliwa ikona - dystrybutor) podłączamy przewód (biały z pomarańczowym paskiem)

    Kostka 3
    Styk 1 (podświetlenie zegarów) podłączamy przewód (szary z czarnym paskiem)
    [UWAGA !!! - Szary nie jasno szary (wypięty z tej samej kostki ze styku 2)
    Styk 2 (zużyte okładziny hamulcowe) rozgałęzić przewód (biały z czerwonym paskiem lub nie podłączać)

    Kostka 4
    Styk 5 (ssanie kontrolka) podłączamy przewód (niebieski z żółtym paskiem)
    Styk 6 (kierunki przyczepy) podłączamy przewód (niebieski z białym paskiem)

    Kostka 5
    Styk 1 (kontrolka świateł) podłączamy przewód (biały z żółtym paskiem)
    Styk 2 (światła długie) podłączamy przewód (żółty z zielonym paskiem)
    Styk 3 (kontrolka wtrysku) podłączamy przewód (błękitny z zielonym paskiem)
    Styk 4 (poziom paliwa - wskaźnik) podłączamy przewód (biały z niebieskim paskiem)
    Styk 5 (rezerwa paliwa - kontrolka) podłączamy przewód (biały z zielonym paskiem)

    Dodatkowe przydatne materiały:
    Schematy wyprowadzeń zegarów MK1, MK2, Siena
    Przeróbka obrotomierza ze Sieny


      Na skróty - mapa serwisuKlubowiczów: 3295 
    Wszystkie prawa zastrzeżone (c) 2004-2012 Uno Klub Polska.
    Zabrania się kopiowania materiałów z tej strony bez pisemnej zgody Redakcji fiatuno.pl.
    Design i wykonanie - Messer