Nowy użytkownik    Logowanie 
» O mnie i moim Fiacie
autor: joshi777 Zobacz profil Kontakt  Modyfikacja artykułu: 2011-04-26 01:42:32, odsłon: 15190


Witajcie!

Mam na imię Daniel vel Joshi.

Moja przygoda z Uno Klub Polska rozpoczęła się 4 września 2004 roku kiedy to wracałem z Katowic i w Częstochowie pod McDonald`sem zobaczyłem czerwonego Uniaka z klubową lepką. Niestety właściciela nie było. Zaraz po powrocie do domu usiadłem przy kompie i zacząłem szukać jakiejś stronki o klubie, jak widać znalazłem i dołączyłem do klubu 5 września 2004 roku o godzinie 1.00. Niestety z braku czasu miałem około dwóch miesięcy przerwy i nie uczestniczyłem w pożyciu klubowym :).
Ale jak widać wróciłem i na bieżąco śledzę i uczestniczę w życiu klubu. Ostatnio moim hobby stało się zwiedzanie Wysp Bananowych :).
A oto ja na OZU w Cisnej
Kliknij żeby powiększyć
Ja :)


Auto 27 grudnia 2001 roku odebrałem z salonu, mam go od nowości i jak do tej pory mnie nie zawiódł i nie potrzebował żadnej poważniejszej naprawy.

Jeżdżę Uniakiem z silnikiem 1.0 FIRE z 2001 roku, jak do tej pory zmieniłem kierunki na białe, zmieniłem światło w lampce na UV, założyłem także listwy z diodami UV święcące na nogi kierowcy i pasażera, zmieniłem podświetlenie zegarka z zielonego na niebieski, a także białe boczne kierunki od CC w błotnikach, zmieniłem zegary na białe, podświetlenia zegarów na niebiesko (tutaj pragnę podziękować Pepejowi za pomoc), w planach zmiana podświetlenia pozostałej części deski na niebiesko. W autku przyciemniłem szybki - tutaj pragnę podziękować koledze Abarthowi za pomoc - założyłem też felgi aluminiowe. Została również przerobiona atrapa chłodnicy i zamontowane halogeny przeciwmgielne. Dzięki koledze ElKrisowi mam też centralny zamek oraz podłączone halogeny.
W kwietniu 2005, moje Uno zostało również wyposażone w CB :)
W maju 2007 wzbogaciłem wyposażenie o elektryczne szyby z przodu.
W planach mam zakup drugiego Unolota :D

Jestem także przedstawicielem Parafii Śląskiej w Centralnej Polsce oczywiście razem z gzymsikiem :)
Mój Uniak po wymianie kierunkowskazów na białe
Kliknij żeby powiększyć
Jedna strona :)
Kliknij żeby powiększyć
Druga strona :)














Pozostałe fotki
Kliknij żeby powiększyć
Tył i bok
Kliknij żeby powiększyć
Bok














Kliknij żeby powiększyć
Przód
Kliknij żeby powiększyć
Jeszcze raz przód














Kliknij żeby powiększyć
Przód i prawy bok
Kliknij żeby powiększyć
Druga strona














Kliknij żeby powiększyć
Felgi, nowy grill i halogenki





Kliknij żeby powiększyć
Centrum dowodzenia :)
Kliknij żeby powiększyć
CB














Kliknij żeby powiększyć
Antenka
Kliknij żeby powiększyć
Zmieniony mikrofon















Kliknij żeby powiększyć
Moje aktualne foto :)



No i nadeszła wiekopomna chwila na aktualizację stronki ;)
Od mojej ostatniej edycji Niebieski przeszedł kilka zmian ;)
Zagościł w nim nowy grill Helli, deska z SX`a oraz maska w roście

Kliknij żeby powiększyć
Nowy gril oraz ROST Style












W międzyczasie na liczniku pojawiło się magiczne 300 tys. km :)


Kliknij żeby powiększyć
300000 km



Jeździłem w takim stanie, aż pewnego dnia trafiło się nowe autko, które posłużyło jako dawca części do "małej" modernizacji Niebieskiego.

PROJEKT "SEDICI VALVOLE"


Oto i Siena:

Kliknij żeby powiększyć
Dawca :) ...

Kliknij żeby powiększyć
... silniczek ...














Kliknij żeby powiększyć
... na sznurku za Niebieskim :) ...

Kliknij żeby powiększyć
... z takim oto przebiegiem ...















Siena została odholowana do Wojcieszyna, gdzie czekała na pamiętny piątek 25.09.2009 r.
W piątek rano Uniak wjechał na podwórko w Wojcieszynie, gdzie czekali już Puzon i Zibi

Nastąpiło ostatnie spojrzenie na 1.0 i Siena wjechała, a raczej została wepchnięta na podnośnik


Kliknij żeby powiększyć
... 1.0 jeszcze pod maską ...

Kliknij żeby powiększyć
... stoi i czeka ...














Kliknij żeby powiększyć
... Siena na stanowisku ...

Kliknij żeby powiększyć
... ostatni taki widok :) ...














Puzon jak zwykle zrobił odpowiednią minę do tej gry
Kliknij żeby powiększyć
... Puzon ...












No i zaczęliśmy się dobierać do serducha


Kliknij żeby powiększyć
... bez zderzaka i lamp ...

Kliknij żeby powiększyć
... wszystko odkładamy na bok ;) ...













Jak to mawiał Jesse James:"Trzeba ciąć metal i krzesać iskry"
Kliknij żeby powiększyć
... no to tniemy ten metal ...












Rachu ciachu i po strachu :) silnik na stoliku, a Siena bez serducha

Kliknij żeby powiększyć
... silnik ...

Kliknij żeby powiększyć
... Siena ...














Teraz przyszła kolej na Niebieskiego, który został również bardzo szybko pozbawiony starego serducha.
Silnik wylądował na palecie i był gotowy do wyniesienia.
Dla porównania fotka obydwu silników - różnicę widać gołym okiem ;)

Kliknij żeby powiększyć
... Niebieski ...

Kliknij żeby powiększyć
... silnik w dół ...











Kliknij żeby powiększyć
... 1.0 ...

Kliknij żeby powiększyć
... 1.0 8V vs 1.6 16V ...













Pierwsze przymiarki i podwiesiliśmy silnik, oczywiście nie było to takie proste ;)
Trzeba było przerobić poduszkę silnika, wyciąć kawałek fartucha przy podłużnicy i dopasować łapy do skrzyni.

Kliknij żeby powiększyć
... przymiarka ...

Kliknij żeby powiększyć
... widok z dołu ...












Po podwieszeniu silnika przyszła kolej na hamulce
Kliknij żeby powiększyć
... teraz się wentylujemy na 240`ach ...












Kiedy Niebieski zjechał z podnośnika zaczęło się spinanie wiązki silnika, podłączanie wody itp., jednym słowem wykańczanie ;)

Kliknij żeby powiększyć
...

Kliknij żeby powiększyć
...













w międzyczasie osobiście zająłem się dolotem :)
Kliknij żeby powiększyć
... dolot ...













Po wielu godzinach mozolnej pracy komora silnika zaczęła coraz lepiej wyglądać
Kliknij żeby powiększyć
... coraz bliżej końca ...











Efekt końcowy naszej transplantacji :)
Kliknij żeby powiększyć
... Projekt Sedici complete ...

Teraz przyszła pora na pierwszy start i oto efekt:

Uno 1.6 16V - odpalamy (YouTube)


Stary silnik oraz reszta części wylądowała w Sienie ;)
Kliknij żeby powiększyć
... 1.0 w jedynym słusznym miejscu :) ...
Kliknij żeby powiększyć
... bagażnik ...














W bonusie ponad 300 KM, czyli 1.6 16V i 1.6 16V Turbo
Kliknij żeby powiększyć
... 2 x Sedici Valvole - bardzo rzadki widok ...


W taki właśnie sposób powstało 4 w Polsce Uno 1.6 16V :)
W realizacji całego projektu pomogli mi Puzon, ZibiUT oraz kolega Kubuś (Mejzis), którym Serdecznie DZIĘKUJĘ !!!

SEZON 2010




W sezonie 2010 nastąpiło kilka zmian ;)

ROSTstyle zmienił się w ABARTHlook ;)
Maska została zmieniona na lakierowaną w oryginalnym kolorze, niestety podczas drobnej kolizji grill Helli uległ uszkodzeniu (jest szansa na odratowanie, co powoli następuje).
Zmienione zostały koła. Niebieski dostał polerowane felgi 14" z oponami 185/55.


Kliknij żeby powiększyć
noje felgen :)



Zawieszenie zmieniono z seryjnego na H&R -45mm.


Kliknij żeby powiększyć
jeden ze springów
Kliknij żeby powiększyć
porównanie z serią













Dopiero teraz można powiedzieć, że auto dobrze się prowadzi ;)

Wewnątrz zagościła kierownica z wersji Turbo oraz zegary z dawcy, czyli Sieny 1.6 16v.


Kliknij żeby powiększyć
kierownica



Lusterka pomalowane zostały na biało, a po obu stronach znalazły się naklejki z wersji Abarth.


Kliknij żeby powiększyć
lusterko w lakierni ;)
Kliknij żeby powiększyć
faza przejściowa















Poniżej końcowy efekt.


Kliknij żeby powiększyć
Przód ...
Kliknij żeby powiększyć
... i tył.















W celu poprawienia hamownia z przodu zagościły tarcze hamulcowe Mikoda GT Series

Kliknij żeby powiększyć
Lewa strona
Kliknij żeby powiększyć
Prawa strona














No i tak jak obiecywałem na tyle wylądowały hamulce tarczowe ;)

Kliknij żeby powiększyć
Założona tarcza, klocki i zacisk
Kliknij żeby powiększyć
Od tyłu















ZIMA 2010/2011



W sezonie zimowym 2010/2011 na autku zagościły odnowione i pomalowane na biało felgi stalowe z nowymi oponami 175/65r14.
Wymianie uległo również zawieszenie, z przodu sprężyny z Uno 1,4, z tyłu sprężyny z wersji VAN. Dzięki temu zabiegowi nie muszę się martwić, że coś urwę, a i Niebieski wjeżdża prawie wszędzie ;)
Poniżej kilka fotek

WINTER EDITION



Kliknij żeby powiększyć
...
Kliknij żeby powiększyć
...










Kliknij żeby powiększyć
...
Kliknij żeby powiększyć
...










Kliknij żeby powiększyć
...
Kliknij żeby powiększyć
...













Pozdrawiam i do zobaczenia na drodze
Joshi


Autor: adammody  Zobacz profil  Kontakt Data: 2012-12-25 18:02:39
JAK moge zrobic stronke o sobie podpowiesz ?

Autor: Adamss  Zobacz profil  Kontakt Data: 2011-01-20 00:15:47
Jednym słowem SZACUN :)
Pozdrawiam i do następnego spotkania na OZU.

Autor: arti77  Zobacz profil  Kontakt Data: 2008-02-05 22:09:22
Mam pytanko co do montażu CBradia. Czy musiałeś wyscinać dziuręna wylot tam za cbradiem ? Jak dużą (tylko na kable czy na wielkość cb)? Czy przykręcając ramkę/uchwyt cb wyjmowałeś tą konsolę czy ona wogóle się wyjmuje czy jest zintegrowana z resztą panelu środkowego ? Mam właś nie problem nie wiem gdzie mam cb zamontować u siebie. dzięki za pomoc, fajny uniak pozdro arti77

Autor: joshi777  Zobacz profil  Kontakt Data: 2007-12-17 01:16:51
Jest to oryginalna kierownica, która wychodziła w Uno po 2000 roku, więc mam ją w standardzie :D

Autor: Michael3010  Kontakt Data: 2007-12-06 17:40:49
Kolego napisz od czego założyłeś kierownice do swojego Uniaka???? bo skłamałbym jakbym napisał że mi sie nie podoba:) Czy ona nie jest czasem od Fiata Bravy:???

Autor: joshi777  Zobacz profil  Kontakt Data: 2005-04-24 22:17:34
bedą ale najprawdopodobniej dopiero po OZU

Autor: Messer  Zobacz profil  Kontakt Data: 2005-04-23 20:39:53
Z niecierpliwością czekamy na obiecane fotki. :)

Redakcja www.fiatuno.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.
  Na skróty - mapa serwisuKlubowiczów: 3301 
Wszystkie prawa zastrzeżone (c) 2004-2012 Uno Klub Polska.
Zabrania się kopiowania materiałów z tej strony bez pisemnej zgody Redakcji fiatuno.pl.
Design i wykonanie - Messer