|
 |
» O mnie i moim Fiacie
autor:
joshi777
Modyfikacja artykułu: 2011-04-26 01:42:32, odsłon: 18205
Witajcie!
Mam na imię Daniel vel Joshi.
Moja przygoda z Uno Klub Polska rozpoczęła się 4 września 2004 roku kiedy to wracałem z Katowic i w Częstochowie pod McDonald`sem zobaczyłem czerwonego Uniaka z klubową lepką. Niestety właściciela nie było. Zaraz po powrocie do domu usiadłem przy kompie i zacząłem szukać jakiejś stronki o klubie, jak widać znalazłem i dołączyłem do klubu 5 września 2004 roku o godzinie 1.00. Niestety z braku czasu miałem około dwóch miesięcy przerwy i nie uczestniczyłem w pożyciu klubowym :). Ale jak widać wróciłem i na bieżąco śledzę i uczestniczę w życiu klubu. Ostatnio moim hobby stało się zwiedzanie Wysp Bananowych :). A oto ja na OZU w Cisnej
 | Ja :) |
|
Auto 27 grudnia 2001 roku odebrałem z salonu, mam go od nowości i jak do tej pory mnie nie zawiódł i nie potrzebował żadnej poważniejszej naprawy.
Jeżdżę Uniakiem z silnikiem 1.0 FIRE z 2001 roku, jak do tej pory zmieniłem kierunki na białe, zmieniłem światło w lampce na UV, założyłem także listwy z diodami UV święcące na nogi kierowcy i pasażera, zmieniłem podświetlenie zegarka z zielonego na niebieski, a także białe boczne kierunki od CC w błotnikach, zmieniłem zegary na białe, podświetlenia zegarów na niebiesko (tutaj pragnę podziękować Pepejowi za pomoc), w planach zmiana podświetlenia pozostałej części deski na niebiesko. W autku przyciemniłem szybki - tutaj pragnę podziękować koledze Abarthowi za pomoc - założyłem też felgi aluminiowe. Została również przerobiona atrapa chłodnicy i zamontowane halogeny przeciwmgielne. Dzięki koledze ElKrisowi mam też centralny zamek oraz podłączone halogeny. W kwietniu 2005, moje Uno zostało również wyposażone w CB :) W maju 2007 wzbogaciłem wyposażenie o elektryczne szyby z przodu. W planach mam zakup drugiego Unolota :D
Jestem także przedstawicielem Parafii Śląskiej w Centralnej Polsce oczywiście razem z gzymsikiem :) Mój Uniak po wymianie kierunkowskazów na białe
 | Jedna strona :) |
|
 | Druga strona :) |
|
Pozostałe fotki
 | Tył i bok |
|
 | Bok |
|
 | Przód |
|
 | Jeszcze raz przód |
|
 | Przód i prawy bok |
|
 | Druga strona |
|
 | Felgi, nowy grill i halogenki |
|
 | Centrum dowodzenia :) |
|
 | CB |
|
 | Antenka |
|
 | Zmieniony mikrofon |
|
 | Moje aktualne foto :) |
|
No i nadeszła wiekopomna chwila na aktualizację stronki ;) Od mojej ostatniej edycji Niebieski przeszedł kilka zmian ;) Zagościł w nim nowy grill Helli, deska z SX`a oraz maska w roście
 | Nowy gril oraz ROST Style |
|
W międzyczasie na liczniku pojawiło się magiczne 300 tys. km :)
 | 300000 km |
|
Jeździłem w takim stanie, aż pewnego dnia trafiło się nowe autko, które posłużyło jako dawca części do "małej" modernizacji Niebieskiego.
PROJEKT "SEDICI VALVOLE"
Oto i Siena:
 | Dawca :) ... |
|
 | ... silniczek ... |
|
 | ... na sznurku za Niebieskim :) ... |
|
 | ... z takim oto przebiegiem ... |
|
Siena została odholowana do Wojcieszyna, gdzie czekała na pamiętny piątek 25.09.2009 r. W piątek rano Uniak wjechał na podwórko w Wojcieszynie, gdzie czekali już Puzon i Zibi
Nastąpiło ostatnie spojrzenie na 1.0 i Siena wjechała, a raczej została wepchnięta na podnośnik
 | ... 1.0 jeszcze pod maską ... |
|
 | ... stoi i czeka ... |
|
 | ... Siena na stanowisku ... |
|
 | ... ostatni taki widok :) ... |
|
Puzon jak zwykle zrobił odpowiednią minę do tej gry
 | ... Puzon ... |
|
No i zaczęliśmy się dobierać do serducha
 | ... bez zderzaka i lamp ... |
|
 | ... wszystko odkładamy na bok ;) ... |
|
Jak to mawiał Jesse James:"Trzeba ciąć metal i krzesać iskry"  | ... no to tniemy ten metal ... |
|
Rachu ciachu i po strachu :) silnik na stoliku, a Siena bez serducha
 | ... silnik ... |
|
 | ... Siena ... |
|
Teraz przyszła kolej na Niebieskiego, który został również bardzo szybko pozbawiony starego serducha. Silnik wylądował na palecie i był gotowy do wyniesienia. Dla porównania fotka obydwu silników - różnicę widać gołym okiem ;)
 | ... Niebieski ... |
|
 | ... silnik w dół ... |
|
 | ... 1.0 ... |
|
 | ... 1.0 8V vs 1.6 16V ... |
|
Pierwsze przymiarki i podwiesiliśmy silnik, oczywiście nie było to takie proste ;) Trzeba było przerobić poduszkę silnika, wyciąć kawałek fartucha przy podłużnicy i dopasować łapy do skrzyni.
 | ... przymiarka ... |
|
 | ... widok z dołu ... |
|
Po podwieszeniu silnika przyszła kolej na hamulce  | ... teraz się wentylujemy na 240`ach ... |
|
Kiedy Niebieski zjechał z podnośnika zaczęło się spinanie wiązki silnika, podłączanie wody itp., jednym słowem wykańczanie ;)
 | ... |
|
 | ... |
|
w międzyczasie osobiście zająłem się dolotem :)  | ... dolot ... |
|
Po wielu godzinach mozolnej pracy komora silnika zaczęła coraz lepiej wyglądać  | ... coraz bliżej końca ... |
|
Efekt końcowy naszej transplantacji :) | ... Projekt Sedici complete ... |
|
Teraz przyszła pora na pierwszy start i oto efekt:
Uno 1.6 16V - odpalamy (YouTube)
Stary silnik oraz reszta części wylądowała w Sienie ;)
 | ... 1.0 w jedynym słusznym miejscu :) ... |
|
 | ... bagażnik ... |
|
W bonusie ponad 300 KM, czyli 1.6 16V i 1.6 16V Turbo
 | ... 2 x Sedici Valvole - bardzo rzadki widok ... |
|
W taki właśnie sposób powstało 4 w Polsce Uno 1.6 16V :) W realizacji całego projektu pomogli mi Puzon, ZibiUT oraz kolega Kubuś (Mejzis), którym Serdecznie DZIĘKUJĘ !!!
SEZON 2010
W sezonie 2010 nastąpiło kilka zmian ;)
ROSTstyle zmienił się w ABARTHlook ;) Maska została zmieniona na lakierowaną w oryginalnym kolorze, niestety podczas drobnej kolizji grill Helli uległ uszkodzeniu (jest szansa na odratowanie, co powoli następuje). Zmienione zostały koła. Niebieski dostał polerowane felgi 14" z oponami 185/55.
 | noje felgen :) |
|
Zawieszenie zmieniono z seryjnego na H&R -45mm.
 | jeden ze springów |
|
 | porównanie z serią |
|
Dopiero teraz można powiedzieć, że auto dobrze się prowadzi ;)
Wewnątrz zagościła kierownica z wersji Turbo oraz zegary z dawcy, czyli Sieny 1.6 16v.
 | kierownica |
|
Lusterka pomalowane zostały na biało, a po obu stronach znalazły się naklejki z wersji Abarth.
 | lusterko w lakierni ;) |
|
 | faza przejściowa |
|
Poniżej końcowy efekt.
 | Przód ... |
|
 | ... i tył. |
|
W celu poprawienia hamownia z przodu zagościły tarcze hamulcowe Mikoda GT Series
 | Lewa strona |
|
 | Prawa strona |
|
No i tak jak obiecywałem na tyle wylądowały hamulce tarczowe ;)
 | Założona tarcza, klocki i zacisk |
|
 | Od tyłu |
|
ZIMA 2010/2011
W sezonie zimowym 2010/2011 na autku zagościły odnowione i pomalowane na biało felgi stalowe z nowymi oponami 175/65r14. Wymianie uległo również zawieszenie, z przodu sprężyny z Uno 1,4, z tyłu sprężyny z wersji VAN. Dzięki temu zabiegowi nie muszę się martwić, że coś urwę, a i Niebieski wjeżdża prawie wszędzie ;) Poniżej kilka fotek
WINTER EDITION
 | ... |
|
 | ... |
|
 | ... |
|
 | ... |
|
 | ... |
|
 | ... |
|
Pozdrawiam i do zobaczenia na drodze Joshi
|
Autor:
adammody
| Data: 2012-12-25 18:02:39 |
JAK moge zrobic stronke o sobie podpowiesz ? |
Autor:
Adamss
| Data: 2011-01-20 00:15:47 |
Jednym słowem SZACUN :) Pozdrawiam i do następnego spotkania na OZU. |
Autor:
arti77
| Data: 2008-02-05 22:09:22 |
Mam pytanko co do montażu CBradia. Czy musiałeś wyscinać dziuręna wylot tam za cbradiem ? Jak dużą (tylko na kable czy na wielkość cb)? Czy przykręcając ramkę/uchwyt cb wyjmowałeś tą konsolę czy ona wogóle się wyjmuje czy jest zintegrowana z resztą panelu środkowego ? Mam właś nie problem nie wiem gdzie mam cb zamontować u siebie. dzięki za pomoc, fajny uniak pozdro arti77 |
Autor:
joshi777
| Data: 2007-12-17 01:16:51 |
Jest to oryginalna kierownica, która wychodziła w Uno po 2000 roku, więc mam ją w standardzie :D |
Autor:
Michael3010
| Data: 2007-12-06 17:40:49 |
Kolego napisz od czego założyłeś kierownice do swojego Uniaka???? bo skłamałbym jakbym napisał że mi sie nie podoba:) Czy ona nie jest czasem od Fiata Bravy:??? |
Autor:
joshi777
| Data: 2005-04-24 22:17:34 |
bedą ale najprawdopodobniej dopiero po OZU |
Autor:
Messer
| Data: 2005-04-23 20:39:53 |
Z niecierpliwością czekamy na obiecane fotki. :) |
|
Redakcja www.fiatuno.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. |
|
|
|