Nowy użytkownik    Logowanie 
» Wymiana kierunkowskazów w błotnikach na białe
autor: joshi777 Zobacz profil Kontakt  Modyfikacja artykułu: 2005-05-14 20:21:57, odsłon: 48451


Witam.
Ponieważ nie podobały mi się standardowe, pomarańczowe kierunkowskazy w błotnikach postanowiłem je wymienić na białe, zapożyczone z Cinquecento. Teraz w oparciu o moje doświadczenie w wymianie kierunków piszę ten manual żebyś nie musiał szukać, czy pytać na forum. Mam nadzieję, że ten manual będzie Ci pomocny :)
No to zaczynamy.
1. Tak wygląda błotnik przed rozpoczęciem pracy:
Kliknij żeby powiększyć
Błotnik przed wymianą kierunkowskazu


2. Oto co będzie nam potrzebne:
- Białe kierunkowskazy od Cinquecento - szt. 2
- żarówki - szt. 2 (na zdjęciu są białe, ale kup pomarańczowe ponieważ o białe światło kierunkowskazu można stracić DR)
- 4 wsuwki
- Izolacja
- śrubokręt
- mały wkrętak
- nóż do tapet
- szczypce
Kliknij żeby powiększyć
Oto co potrzebujemy


3. Bierzemy mały wkrętak i wciskamy go między blachę, a kierunkowskaz
Kliknij żeby powiększyć
Z prawej strony


4. Tą samą czynność powtarzamy z drugiej strony
Kliknij żeby powiększyć
Z lewej strony


Tak wygląda wyjęty kierunkowskaz
Kliknij żeby powiększyć
Wyjęty kierunkowskaz


5. Następnie bierzemy kawałek izolacji i przyklejamy kable do błotnika, żeby nam nie uciekły do środka (jeżeli uciekną to czeka nas demontaż nadkola)
Kliknij żeby powiększyć
Zabezpieczone kable przed ucieczką :)


6. Nożem do tapet odcinamy kable przy samym plastiku
Kliknij żeby powiększyć
Kable bez kierunkowskazu


7. Następnie proponuję każdy kabel przykleić osobno do błotnika - w ten sposób jest dużo łatwiej przygotować kabel do założenia wsuwki (jak przy kablu głośnikowym ściągamy kawałek tworzywa którym jest powleczony kabel)
Kliknij żeby powiększyć
Każdy kabel przyklejony osobno


8. Teraz zakładamy wsuwki - przed założeniem wsuwki na kabel proponuję dostosować jej szerokość do wtyczki w kierunkowskazie
Kliknij żeby powiększyć
Wsuwki założone


9. Wsuwki izolujemy
Kliknij żeby powiększyć
Wsuwki zaizolowane


10. Wpinamy wsuwki w kierunkowskaz
Kliknij żeby powiększyć
Kierunkowskaz jest już podłączony


Nie zapomnij włożyć żarówek - jak już podepniesz kable do kierunkowskazu to sprawdź czy świeci włączając światła awaryjne

11. I na koniec wkładamy kierunkowskaz na jego miejsce w błotniku
Kliknij żeby powiększyć
Kierunkowskaz na swoim miejscu


12. Z drugiej strony powtarzamy te czynności w identycznej kolejności.

A tak prezentuje się auto po zmianie kierunkowskazów
Kliknij żeby powiększyć
Lewy błotnik

Kliknij żeby powiększyć
Prawy błotnik


Koszt wymiany kierunkowskazów w moim przypadku to 14 zł:
- kierunkowskazy - 12 zł / kpl
- wsuwki - 1 zł / 4 szt.
- żarówki - 1 zł / 2 szt.

Czas pracy to około 30 minut z przerwą na papierosa, miedzy wymianą prawej i lewej strony :)
Życzę powodzenia i zachęcam do wymiany bo autko o wiele lepiej się prezentuje.


Autor: BorucGT  Zobacz profil  Kontakt Data: 2019-06-28 09:19:36
Ja u Siebie mam kierunki boczne z Seicento/Multipla, kupione z dymionymi kloszami. Ale nie pasowały do reszty auta (białe by jeszcze pasowały) , to zakupiłem zielone klosze i jest bajka (kolor auta Blue Petrol) :)

Autor: winko  Kontakt Data: 2011-02-10 19:31:01
siemka poszukuje bialych kierunkow przednich nie wiecie gdzie znalesc?:) dzieki z gory:)

Autor: Tomaszek  Kontakt Data: 2010-08-22 11:54:51
Mnie to wyniosło w sumie 2 x 7.50zl + odrazu cale kierunki po 22zl od sztuki, naprawde niewielki wydatek a auto nabralo calkiem innego wygladu :)
Zaznaczam ze przy wymianie nie zapomnijcie o tasmie zeby przykleic kabelki :D ja nie dalem a pozniej cale nadkole odkrecac bo kabelki wpadly ;p

Autor: faza2707  Kontakt Data: 2010-07-27 19:05:05
Joł Joł
Pytałem dzisiaj w sklepie o te Białe klosze do kierunkowskazów z przodu.. koleś mi poiedziałże musze kupić całe lampy (Kerunkowzkaz z kloszem, wkładem i żarówką) bo one są klejone w całość... prawda to? bo mi sie wierzyć nie chce.

P.S.
Taki kieruneczek mały u mnie kosztyje 12zł.

Autor: caliber2001  Zobacz profil  Kontakt Data: 2010-04-19 10:58:43
U mnie już zrobione, koszt całkowity około 12zł za wszystko w łódzkim AutoSAM`ie. Jedyna sugestia, która mi się nasunęła, to taka, żeby nie obcinać od razu obydwóch przewodów od starego kierunkowskazu, a zrobić to tak:
- obcinamy jeden przewód,
- zakładamy wsuwkę na nim wsuwkę,
- wsuwkę zakładamy na nowy kierunek,
potem to samo z drugim przewodem. W tej sytuacji na pewno przewody nie uciekną nam do środka i damy radę bez taśmy izolacyjnej ;]

Autor: neondg  Zobacz profil  Kontakt Data: 2007-12-26 12:07:59
Fajny pomysł a w dodatku praca nie jest bardzo czasochłonna i wykonanie jest nie drogie .
Mam zamiar tego dokonać na wiosnę Przy czerwonym UNO będzie fajnie wyglądać .
Dzięki za podsunięcie pomysłu.

Autor: romano  Kontakt Data: 2007-10-02 18:58:04
witam. ja zrobiłem migacze w jeszcze inny sposób: klosze od seicento/cinquecento przykleiłem do oryginalnych oprawek i po sprawie. całkowity koszt to: 6zł klosze + 4zł żaróweczki pomarańczowe. fabryczne klosiki "demontujemy" od oprawki, w klosikach usuwamy mocowanie tzw. "bagnetowe" i sklejamy obie części klejem transparentnym (przeźroczystym) np. firmy DRAGON. efekt-migacze wykonane jak z fabryki, bez ingerencji w przewody. wybór należy do ciebie. jedyny minus to czas potrzebny na związanie kleju.
pozdro for all.

Autor: sstaszewski  Zobacz profil  Kontakt Data: 2007-04-13 18:18:56
Dzięki za podsunięcie pomysłu :)
Dzisiaj dokonałem tej wymiany, tyle, że kierunkowskazy kupiłem do Seicento [czy jak tam się to pisze ;)] - od razu przyjemniej na Uniacza popatrzeć :)
Czas - ok 30 minut, koszt - niecałe 15 zł.
Pozdrówka!!

Autor: theant  Kontakt Data: 2007-04-08 12:22:35
Wymieniłem niedawno na białe, tylko troszkę inaczej niż w manualu:
- przewody między kierunkowskazami a kostkami wyciągnąłem całkowicie
- zmieniłem ich kierunek tak, że kostki miałem w otworach na kierunki, a drugie końce zlutowałem z oryginalnym kablem
- kostki niestety należało trochę przerobić - dokladnie odciąć taki listek, niedługo zmienie kostki na takie jak są w cieniasie.

Autor: MarcinSmiatek  Kontakt Data: 2006-05-14 23:01:19
w moim UNO nie dało rady wymienic samych kloszy jak proponowal kolega kadet umnie jakos te stare pomaranczowe klosze sa zklejone razem z obodowa

Redakcja www.fiatuno.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.
  Na skróty - mapa serwisuKlubowiczów: 3309 
Wszystkie prawa zastrzeżone (c) 2004-2012 Uno Klub Polska.
Zabrania się kopiowania materiałów z tej strony bez pisemnej zgody Redakcji fiatuno.pl.
Design i wykonanie - Messer